تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLM9) پیش بینی می شود قیمت آن مابین نرخهای ۶۰٫۸۸ و ۶۲٫۴۹ دلار در هر بشکه در نوسان باشد تا با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح بر روی بالاترین سطح ۱۰ مه ۲۰۱۹ و خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند نزولی ۴۲٫۳۶ به ۶۶٫۶۰ قرار دارند.

از این رو برای امروز باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود، تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت نفت خام سبک آمریکا در نوسانات خنثی قرار داشته باشد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

برای امروز در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۶۲٫۴۹ با قدرت شکسته شود تاییدی در جهت استمرار حرکت افزایشی آغاز شده از سطح ۶۰٫۰۴ (پایین ترین سطح ۶ مه ۲۰۱۹) به سوی سطح ۶۳٫۰۶ خواهد بود. با این حال تمایلات تکنیکال بازار بیشتر کاهش قیمت را نشان می دهد زیرا این افزایش قیمت در قالب یک الگوی کوچک مثلث شکل گرفته است و به دلیل اینکه بعد از کاهش قیمت از سطح ۶۶٫۶۰ اتفاق افتاده تبدیل به یک الگوی ادامه دهنده کاهشی شده است.

در چارت روزانه نیز همانطور که مشاهده می شود قیمت آن در اطراف سطح حمایت ۶۱٫۵۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۴٫۶ درصدی از موج C) در نوسان است و در این موج قادر است حداقل تا سطح ۵۳٫۴۱ کاهش یابد و این حرکت رنج و خنثی قیمت در اطراف این سطح خود به معنای آن است که کاهش قیمت از سطح ۶۶٫۶۰ هنوز تکمیل نشده است. بنابراین تا زمانیکه قیمت آن درحوالی سطح ۶۱٫۵۶ در نوسان است احتمال افزایش قیمت آن به سطح ۶۴٫۱۸ ضعیف است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در چارت زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRN9) پیش بینی می شود قیمت آن مابین نرخهای ۷۰٫۰۴ و ۷۱٫۱۸ در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. براساس آن چیزی که در چارت دیده می شود این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از یک موج افزایشی c از سطح ۶۹٫۳۳ می باشد و این موج نتوانسته از سطح مقاومت ۷۱٫۸۵ با قدرت عبور کند.

از این رو برای امروز باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود، تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت نفت برنت دریای شمال در نوسانات خنثی قرار داشته باشد.

این ناتوانی قیمت در شکست آن به معنای تکمیل شدن موج افزایشی از سطح ۶۸٫۷۹ (پایین ترین سطح ۶ مه ۲۰۱۹) است با این حال تنها به شرط شکسته شدن سطح ۷۰٫۰۴ تاییدی در جهت تکمیل شدن آن خواهد بود. این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۷۱٫۱۸ با قدرت شکسته شود سیگنالی در جهت گسترش موج c به سوی سطح ۷۲٫۳۳ صادر خواهد کرد.

از منظر تحلیل تکنیکال بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند صعودی ۴۹٫۹۳ (پایین ترین سطح ۲۶ دسامبر ۲۰۱۸) به ۷۵٫۶۰ (بالاترین سطح ۲۵ آوریل ۲۰۱۹) سطح حمایت پیوت پایین تر را بر روی ۶۹٫۵۴ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی) نشان می دهد و تنها به شرط شکست آن زمینه را برای کاهش به سوی سطح حمایت ۶۵٫۷۹ فراهم می آورد که در چارت مشاهده می فرمائید.

در چارت روزانه نیز قیمت آن در اطراف سطح حمایت ۷۰٫۲۳ در نوسان است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۴٫۶ درصدی از موج (C) از سطح ۷۵٫۶۰ قرار گرفته است و دیر یا زود انتظار داریم که این سطح شکسته شود زیرا روند نزولی قیمت که از سطح ۷۵٫۶۰ شروع شده به عنوان ادامه ی روند نزولی قبلی از سطح ۸۶٫۷۴ در نظر گرفته شده است. در چارت بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی ۷۱٫۸۵ و ۷۳٫۸۰ دلار در هر بشکه به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن