تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۱۳۰۷ را تاچ کند و در صورتیکه کندل دو ساعته بالای آن بسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۱۳۲۲ صادر خواهد کرد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۱۳۰۷ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند صعودی ۱۱۸۰ به ۱۳۴۶ قرار گرفته است.

براساس آن چیزی که در نمودار زیر دیده می شود خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۳۴۶ شکسته شده است و هر چند این شکست نمی تواند تضمینی برای معکوس شدن روند نزولی از سطح ۱۳۴۶ باشد اما به هر حال برای امروز باعث افزایش بیشتر قیمت خواهد شد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

افزایش کنونی قیمت هنوز به عنوان یک حرکت صعودی در جهت خلاف روند نزولی طبقه بندی می شود و ممکن است در اطراف سطح مقاومت ۱۳۰۷ شاهد حرکات اصلاحی باشیم که در واقع یک حرکت پول بک به سوی خط روند نزولی رسم شده خواهد بود. در چارت یک ساعته الگوی کف دو قلو کوچک تایید شده است که اشاره به تارگت افزایشی ۱۳۱۰ دارد و از منظر تحلیل تکنیکال در چارت یک ساعته قیمت آن در موج افزایشی c در حال حرکت است.

طبق بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن ، سطح مقاومت ۱۳۰۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) منجر به تشکیل یک حرکت اصلاحی نزولی کم عمق شده است که این حرکت به احتمال زیاد در حوالی یکی از سطوح حمایت ۱۲۹۴ یا ۱۲۹۱ پایان می یابد و بعد از آن می بایست منتظر شاهد افزایش قیمت آن به سوی سطح ۱۳۰۴ و ۱۳۰۷ باشیم که در چارت های یک ساعته و روزانه مشاهده می فرمائید.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در چارت بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

پس از آنکه دولت آمریکا تعرفه ها علیه ۲۰۰ میلیارد دلار کالای وارداتی از چین را افزایش داد تنش های تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان بار دیگر بالا گرفت. ترامپ گفت پکن به تعهداتی که قبلا در طی مذاکرات پذیرفته بود را زیر پا گذاشته است و چین نیز وعده اقدامات تلافی جویانه را داد و دیروز تعرفه کالاهای وارداتی از آمریکا را افزایش داد که این خبر باعث تقویت قابل توجه قیمت جهانی اونس طلا به بالای سطح مقاومت ۱۳۰۰ برای اولین بار از روز ۱۱ آوریل ۲۰۱۹ به این سو شده است.

دولت چین بعد از شکست مذاکرات تجاری هفته گذشته در واشنگتن دیروز در اقدامی تلافی جویانه اعلام کرد تعرفه کالاهای وارداتی آمریکا در حدود پنج هزار محصول (به ارزش ۶۰ میلیارد دلار) را به ۲۵ درصد در روز ۱ ژوئن افزایش خواهد داد. این افزایش تعرفه در پی تصمیم روز جمعه هفته پیش رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ به افزایش تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالاهای چینی به ۲۵ درصد اعلام شد و همچنین دولت چین گفت به هیچ وجه تسلیم فشار خارجی نخواهد شد.

پیش از این تعرفه کالاهاى وارداتی چین از آمریکا ۵ درصد بود و تعرفه واردات این کالاها هم اکنون با ۵ برابر افزایش به ۲۵ درصد رسیده است و از اول ماه ژوئن لازم الاجرا خواهند بود. این در حالی است که پیش از این خبر رئیس جمهور آمریکا به چین هشدار داده بود که در زمینه اعمال تعرفه های جدید واشنگتن بر کالاهای وارداتی چین، به اقدام تلافی جویانه رو نیاورد.

در واکنش به این خبر ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای بازار به پایین ترین نرخهای سه هفته گذشته کاهش یافت و قیمت جهانی اونس طلا بیشترین افزایش روزانه را در طی سه ماهه گذشته تجربه کرد و امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود تا نزدیکی سطح مقاومت ۱۳۰۷ افزایش داشته باشد.

از آنجایی که خطرات ژئوپولیتیکی در حال افزایش است ، تنش های تجاری نیز رو به افزایش گذاشته است ، ارزش دلار آمریکا نیز به کمترین نرخهای سه هفته گذشته با کاهش مواجه شده است و شاخص های سهام آمریکا واقعا تحت فشارهای نزولی هستند همه این عوامل باعث افزایش قیمت جهانی اونس طلا خواهد شد.

لازم به ذکر است آمار موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) از رقم پیشین ۷۳۳٫۲۳۰ تن به ۷۳۶٫۴۵۹ تن افزایش یافت و براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطه بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا