تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

با عرض تبریک عید سعید فطر به تمامی کاربران سایت ، عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت ، صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت

******************

EurUsd :

خوانندگانی که این بخش سایت را هر روز دنبال می کنند احتمال افزایش یورو به عدد ۱٫۳۴۰۰ را بارها و بارها در گزارشات قبلی مشاهده کرده اند. اعلام آمارهای مثبت اقتصادی از آلمان ، تضعیف شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا به کمترین نرخهای ۷ هفته گذشته و سفارشهای خریدی که دیروز گفته شد همگی دست به دست هم داده اند تا یورو یکی از قوی ترین ارزها در مقابل دلار در این چند روز گذشته باشد .

یورو در مقابل دلار آمریکا از ابتدای هفته تا کنون افزایش قابل ملاحظه ای داشته است و همانطور که دیدیم دیروز تا سطح ۱٫۳۴۰۰ بالا آمد اما بدلیل وجود برخی از سفارشات فروش در این منطقه هم اکنون به میزان اندکی کاهش یافته است. ظاهرا بازار نیز چنین کرده و کاهش یورو از نزدیکی سطح مقاومت ۱٫۳۴۰۰ به خاطر همین سفارشات فروش بوده است.

اما از نظر تحلیل تکنیکال ، همچنان هدف ما رسیدن قیمت یورو به سطح ۱٫۳۴۸۲ ( بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) است که البته باز هم تاکید می شود که این مشروط به عبور قیمت از منطقه سفارشات فروش یعنی سطوح ۱٫۳۴۰۰ و ۱٫۳۴۱۰ و ۱٫۳۴۱۵ و شکست کامل سطح مقاومت ۱٫۳۴۲۰ می باشد زیرا برای امروز تا آنجایی که از نحوه چینش سفارشات متوجه شدم برخی از سفارشات فروش یورو هنوز در همین منطقه یعنی ۱٫۳۴۰۰ و ۱٫۳۴۱۰ و ۱٫۳۴۱۵ الی ۱٫۳۴۲۰ چیده شده اند که برای امروز اجازه پیشروی بیشتر به یورو را نمی دهند مگر آنکه از این منطقه عبور کند که آن وقت می بایست در انتظار صعودی دیگر برای یورو تا منطقه ۱٫۳۴۸۲ باشیم.

باید توجه داشت که برای امروز سفارشات خرید یورو نیز به ترتیب در دو منطقه نزدیکی ۱٫۳۳۶۰ و ۱٫۳۳۵۰ بعدی در منطقه نزدیکی ۱٫۳۳۲۰ الی ۱٫۳۳۰۰ وجود دارند که انتظار میرود از نزدیکی این سطوح خریداران یورو وارد بازار شوند.

به هر حال تا زمانی که شواهد و قرائنی محکم از تغییر وضعیت فعلی نزولی ایندکس دلار آمریکا (DXY) نبینیم همچنان روند یورو را افزایشی می دانیم و استراتژی خرید در نرخهای پایین و خرید در نزدیکی سفارشات خرید را پیشنهاد می کنیم و تنها امواج اصلاحی تکنیکی و نزدیک شدن به برخی از سفارشات فروش روزانه موجب عقب نشینی کوتاه خواهند شد.

در کل به نظر می رسد برای گذر موفقیت آمیز از سد ۱٫۳۴۰۰ و ۱٫۳۴۲۰ باید قیمت یورو مقداری برگشت نماید تا سفارشهای خرید در نقاط اشاره شده انجام شود و سپس اجازه عبور از سد ۱٫۳۴۲۰ صادر شود.

بنابراین برای امروز سفارشات فروش یورو به ترتیب در منطقه نزدیکی ۱٫۳۴۰۰ و ۱٫۳۴۱۰ و ۱٫۳۴۱۵ الی ۱٫۳۴۲۰ و سفارشات خرید در دو مرحله نزدیکی ۱٫۳۳۶۰ و ۱٫۳۳۵۰ بعدی در مرحله نزدیکی ۱٫۳۳۲۰ الی ۱٫۳۳۰۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو 

GbpUsd :

تقویت اخیر پوند در معاملات روز گذشته، موجب شکسته شدن سطح مقاومت ۱٫۵۵۳۷ ( بر روی خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) گردید و پوند تا نرخ ۱٫۵۵۷۴ صعود کرد. اکنون بار دیگر، قیمت مابین نرخهای  ۱٫۵۵۲۰ و ۱٫۵۵۰۰ قرار دارد.

سطح حمایت اولیه بر روی پایین ترین سطح روز گذشته یعنی سطح ۱٫۵۴۸۵ قرار دارد و اکثر معامله گران سفارشات خرید خود را در حوالی منطقه ۱٫۵۴۸۰ الی ۱٫۵۴۵۰ چیده اند.

در این صورت تقویت مجدد و افزایش قیمت به بالای سطح ۱٫۵۵۹۷ ( بر روی خط فیب ۵۰ درصدی از ۱٫۶۳۸۰ به ۱٫۴۸۱۴) می تواند موجب افزایش تا سطح ۱٫۵۶۷۸ ( بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن ) گردد و راه را برای صعود تا ۱٫۵۷۲۳ ( بالاترین سطح روز ۱۸ ژوئن) و ۱٫۵۷۵۳ ( خط فیب ۱۰۰ درصدی) الی ۱٫۵۷۸۲ ( بر روی خط فیب ۶۱٫۸ درصدی) هموار سازد که در نمودار زیر مشخص است.

افزایش ناگهانی حجم معاملات خرید نیز دلیلی بر این مدعا وتایید سیگنال افزایشی قدرتمند برای پوند می باشد و ما همچنان بر این باوریم که با توجه به شرایط فعلی ایندکس دلار آمریکا که در حال کاهش به نرخهای پایین ۷ هفته گذشته می باشد، پوند بتواند در آینده نزدیک از منطقه مقاومت ۱٫۵۵۷۵ و ۱٫۵۵۸۰ و ۱٫۵۶۰۰ عبور کند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند

UsdChf :

در این زوج ارز همانطور که در چارت زیر مشاهده می فرمائید هدف قیمت کاهش به سطح ۰٫۹۱۳۱ ( بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی و همچنین مماس با خط بولینجر باند ۳۰ روزه ) می باشد و در صورت حصول به آن، هدف بعدی سطح ۰٫۹۱۰۰ خواهد بود. مخصوصا با توجه به اینکه برای امروز اکثر سفارشات فروش در نزدیکی منطقه ۰٫۹۲۲۰ و ۰٫۹۲۳۰ الی ۰٫۹۲۵۰ قرار دارند.

قیمت شاخص جهانی ایندکس دلار (DXY ) در معاملات امروز به زیر سطح ۸۱ کاهش یافت و در صورتیکه این روند نزولی ادامه پیدا کند ، عامل مهمی برای کمک به تضعیف بیشتر این زوج ارز خواهد بود .

بنابراین  در چنین شرایطی باید دنباله رو بازار بود و دلیلی برای تغییر روند USDCHF از نزولی به صعودی وجود ندارد و تنها تثبیت روزانه قیمت بالای سطح مقاومت ۰٫۹۲۶۸ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) روند نزولی را با چالش مواجه می سازد . البته برای امروز بدلیل وجود سطوح حمایت پیشنهاد می شود در منطقه نزدیکی ۰٫۹۱۷۰ و ۰٫۹۱۵۰ نسبت به تسویه فروش اقدام نماید.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – فرانک سویس

فرانک سویس