تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا هنوز پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۱۳۰۷ را تاچ کند و در صورتیکه کندل دو ساعته بالای آن بسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۱۳۲۲ صادر خواهد کرد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۱۳۰۷ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند صعودی ۱۱۸۰ به ۱۳۴۶ قرار گرفته است.

براساس آن چیزی که در نمودار زیر دیده می شود خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۳۴۶ شکسته شده است و هر چند این شکست نمی تواند تضمینی برای معکوس شدن روند نزولی از سطح ۱۳۴۶ باشد اما به هر حال برای امروز باعث افزایش بیشتر قیمت خواهد شد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید. در واقع بعد از شکسته شدن این خط روند نزولی رسم شده قیمت آن در حال پول بک به سوی این خط روند است که این پول بک زمان زیادی برده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

افزایش کنونی قیمت هنوز به عنوان یک حرکت صعودی در جهت خلاف روند نزولی طبقه بندی می شود و ممکن است در اطراف سطح مقاومت ۱۳۰۷ در این چند روز اخیر شاهد حرکات اصلاحی باشیم که در واقع یک حرکت پول بک به سوی خط روند نزولی رسم شده تلقی می شود. در چارت یک ساعته الگوی کف دو قلو کوچک تایید شده است که اشاره به تارگت افزایشی ۱۳۱۰ دارد و از منظر تحلیل تکنیکال در چارت یک ساعته قیمت آن در موج افزایشی c در حال حرکت است.

طبق بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن ، سطح مقاومت ۱۳۰۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) منجر به تشکیل یک حرکت اصلاحی نزولی کم عمق شده است که این حرکت به احتمال زیاد در حوالی یکی از سطوح حمایت ۱۲۹۱ یا ۱۲۸۸ (خطوط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی) پایان می یابد و بعد از آن می بایست منتظر شاهد افزایش قیمت آن به سوی سطح ۱۳۰۴ و ۱۳۰۷ باشیم که در چارت های یک ساعته و روزانه مشاهده می فرمائید.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی چنانچه به هر دلیلی سطح حمایت ۱۲۹۰ که مماس با خط روند است با قدرت شکسته شود می بایست در سناریوی افزایشی به سطح ۱۳۰۷ تجدید نظر کرد زیرا ممکن است افزایش اخیر قیمت از سطح ۱۲۶۵ (پایین ترین سطح ۲ مه ۲۰۱۹) در سطح ۱۳۰۳ (بالاترین سطح ۱۴ مه ۲۰۱۹) به پایان رسیده باشد. در چارت بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد دارد تعرفه های واردات خودرو را به تاخیر بیاندازد که این مساله تا حدودی از نگرانی های مربوط به تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین و آمارهای ضعیف اقتصادی این دو کشور کاسته است. از این رو انتشار خبری مبنی بر اینکه رئیس جمهور آمریکا قصد دارد اعمال تعرفه های واردات اتومبیل و قطعات آن را تا شش ماه به تاخیر بیاندازد تا به مذاکره کنندگان تجاری میان آمریکا و چین زمان بیشتری دهد موجب تقویت جریان ریسک پذیری در بازارها شده است.

در همین حال استیون منوچین، وزیر خزانه داری ایالات متحده ، گفته است که احتمالا به زودی به چین سفر خواهد کرد تا برای ادامه ی مذاکرات با همتایان چینی خود به عنوان دو اقتصاد بزرگ دنیا تلاش کند تا به این جنگ تجاری چند ماهه میان این دو کشور خاتمه دهد. ممانعت استفاده شرکت ‌های آمریکایی از تجهیزات شرکت هواوی به فرمان دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده بر تنش های تجاری افزوده است.

تنش تجاری بین آمریکا و چین در روزهای اخیر افزایش یافته است و دولت پکن در واکنش به واشنگتن که تعرفه وارداتی ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی را از ۱۰ به ۲۵ درصد افزایش داده است اعلام کرد که از اول ژوئن بر روی ۶۰ میلیارد دلار از کالا‌های آمریکایی به میزان ۲۵ درصد تعرفه اعمال می ‌کند و باید توجه داشت در شرایط بروز عدم اطمینان در بازار ماهیت طلا به عنوان سرمایه ی مطمئن – همانند ین ژاپن و فرانک سوئیس- ، سرمایه گذاران را به خرید آن ترغیب می کند.

از آنجاییکه امروز به غیر از شاخص مجوز ساختمان سازی و شروع خانه سازی خبر خاصی در تقویم اقتصادی دیده نمی شود، بار دیگر توجه اصلی معامله گران به تحولات بازارهای سهام و اخبار منتشره در خصوص تنش های تجاری میان آمریکا و چین خواهد بود و انتظار داریم با ادامه شرایط ریسک گریزی در بازار، قیمت جهانی اونس طلا به حرکت صعودی خود تا سطح مقاومت ۱۳۰۷ ادامه دهد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا