تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLM9) پیش بینی می شود قیمت آن به سطوح ۶۳٫۰۶ و ۶۳٫۹۶ دلار در هر بشکه افزایش داشته باشد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی نشان داده است. از نظر تحلیل تکنیکال با توجه به حرکت افزایشی دیروز روند رشد قیمت آن از سطح ۶۰٫۰۴ (پایین ترین سطح ۶ مه ۲۰۱۹) گسترش یافته است و از سه موج تشکیل شده است که موج سوم یعنی موج c ممکن است قیمت را تا سطح ۶۳٫۹۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) برساند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

قبل از اینکه قیمت به این سطح برسد لازم است که ابتدا از سطح مقاومت ۶۳٫۰۶ عبور کند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از روند صعودی ۴۲٫۳۶ به ۶۶٫۶۰ قرار دارند. به باور ما این تثبیت قیمت در حوالی سطح حمایت ۶۰٫۸۸ شک و تردیدهای در مورد معکوس شدن روند صعودی از سطح ۴۲٫۳۶ را بر بازار قالب کرده است و به باور ما کاهش عمیق قیمت از سطح ۶۶٫۶۰ می تواند یک حرکت اصلاحی در جهت خلاف روند باشد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ – ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

در چارت روزانه روند نزولی قیمت به احتمال زیاد در موج نزولی C از سطح ۶۶٫۶۰ قرار گرفته است و این موج سومین موج از روند بلند مدت از سطح ۷۶٫۹۰ (بالاترین سطح ۳ اکتبر ۲۰۱۸) است و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن سطح حمایت قیمت را بر روی ۶۱٫۵۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۴٫۶ درصدی) نشان می دهد که قیمت در اطراف این سطح در نوسان بوده است و به باور ما این نوسانات ممکن است قیمت را به سطح ۶۴٫۱۸ هدایت کند. در چارت زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRN9) پیش بینی می شود قیمت آن به سطح ۷۳٫۸۰ افزایش داشته باشد و این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۷۱٫۸۵ نشان داده است که در چارت بعدی به وضوح مشاهده می فرمائید.

براساس آن چیزی که در چارت دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از روند صعودی ۴۹٫۹۳ به ۷۵٫۶۰ قرار دارد و افزایش دیروز قیمت سیگنالی در جهت گسترش حرکت صعودی آغاز شده از سطح ۶۸٫۷۹ (پایین ترین سطح ۶ مه ۲۰۱۹) به سوی سطح مقاومت ۷۳٫۸۰ است.

از نظر تحلیل تکنیکال این افزایش قیمت از سه موج تشکیل شده است و موج سوم یعنی موج c در حال پیشروی قیمت به سوی سطح ۷۳٫۵۵ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی واقع شده است و این سطح بسیار نزدیک به سطح ۷۳٫۸۰ می باشد. در چارت پایین کانال افزایشی کوچک به تارگت افزایشی ۷۳٫۸۰ اشاره دارد که در چارت به وضوح مشاهده می فرمائید.

باید توجه داشت که قیمت نفت برنت دریای شمال به فشارهای نزولی مقاوم تر شده است که هر گونه معکوس شدن روند صعودی از سطح ۷۵٫۶۰ را با شک و تردید همراه ساخته است. برای امروز در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۷۰٫۶۵ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی) منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۶۹٫۷۶ می شود.

در چارت روزانه نیز پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۷۳٫۰۲ را تاچ کند که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷ درصدی از موج احتمالی (C) از سطح ۷۵٫۶۰ می باشد و در صورتیکه این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۷۵٫۶۰ دلار در هر بشکه خواهد شد. در چارت بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن