تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

پیشبینی جهت اونس طلا همواره یکی از مشکل ترین امور تجارت است تا جایی که بسیاری آن را امری غیر ممکن دانسته اند . هرچه بازار کاراتر و دینامیک تر باشد این کار مشکل تر است و قطعا بازار جهانی طلا به عنوان کاراترین بازار دست خود را به این سادگی رو نخواهد کرد .

سطح حمایت ۱۴۳۹ و مقاومت ۱۴۸۷ نقاط تکنیکی بسیار مهمی هستند و قطعا به محض شکسته شدن یکی از این سطوح واکنش معامله گران را در پی دارد . به عبارتی همچنان وضعیت تکنیکی موجود در بازار اوضاع بنیادی را تحت الشعاع  قرار خواهد داد و فعلا تا زمانیکه یکی از این سطوح شکسته نشده است ، اظهار نظر جدی در رابطه با قیمت اونس طلا کار بسیار سختی به نظر می رسد  .

به همین خاطر ، فعلا تقابل خریداران و فروشندگان اونس طلا راه بجایی نبرده است و هر چند دیروز پس از اعلام مثبت آمارهای اقتصادی چین و اروپا شاهد افزایش اندک قیمت از منطقه ۱۴۵۰ به بالای ۱۴۷۰ بودیم اما همچنان قیمت روند خنثی خود را مابین نرخهای ۱۴۳۹ الی ۱۴۸۷ حفظ کرده است و می بایست تا شکسته شدن واقعی یکی از این سطوح منتظر ماند.

این محدوده خنثی همانطور که در چارت پایین نیز مشخص است از نرخ پایین ترین سطح روز ۱ مه تا نرخ بالاترین سطح روز ۲۶ آوریل قرار گرفته است که به باور از الگوهای ادامه دهنده است که یا می تواند موجب افزایش قیمت گردد و یا اینکه با توجه به تشکیل سقف دو قلو یا حتی سه قلو موجب از سرگیری روند نزولی قیمت شود.

بنابراین در حرکت نزولی ، باید به انتظار شکسته شدن سطح ۱۴۳۹ بود که در این صورت، روند نزولی شدت گرفته و می توان به انتظار فرود قیمت به زیر نرخ ۱۴۰۰ بود که این سناریو را  تکمیل حرکت سه موجی قیمت از سطح ۱۳۲۱ تا ۱۴۸۷ تایید کرده است و حتی می بینیم که موج c به پنج موج کوچک در قالب موجهای ۱,۲,۳,۴,۵ تقسیم شده است و این ساختار پنج موجی نشان می دهد که حرکت اصلاحی از سطح ۱۳۲۱ تکمیل شده است و با شکسته شدن سطح ۱۴۳۹ می بایست در انتظار سقوط دیگری باشیم.

لازم به ذکر است که در حرکت صعودی نیز اگر قیمت تقویت شود ، با شکسته شدن سطح مقاومت ۱۴۸۷ و تثبیت حداقل ۲ ساعت بالای آن می توان انتظار داشت که حرکت اصلاحی اونس طلا تا نرخ ۱۵۰۴ ادامه داشته باشد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی اونس طلا و هدف بعدی آن به محض شکسته شدن سطح ۱۴۳۹ مشخص شده است. 

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

 اونس طلا