تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۱۲۶۳ را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۱۲۴۳ سقوط کند. همانطور که در چارت زیر دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۱۱۸۰ به ۱۳۴۶ تشکیل شده است.

بررسی امواج الیوت ویو بیانگر آن است که قیمت جهانی اونس طلا در موج نزولی e یعنی پنجمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۳۴۶ قرار گرفته است و این موج می تواند قیمت را تا سطح ۱۲۴۳ پایین بکشاند که این سطح محل برخورد قیمت به خط روند کاهشی رسم شده است.

از آنجایی که قیمت آن دو مرتبه (۲۳ آوریل و ۲ مه ۲۰۱۹) در شکست سطح حمایت ۱۲۶۳ ناموفق بوده است ممکن است برای مدتی در حوالی سطح حمایت ۱۲۶۳ متوقف شود یا به نزدیکی سطح مقاومت ۱۲۸۳ اصلاح کوتاهی داشته باشد. در چارت یک ساعته بررسی خطوط فیبوناچی پروجکشن از روند کاهشی ۱۳۲۴ نشان می دهد که سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۱۲۶۷ و ۱۲۵۸ قرار دارند که هر یک از این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی تشکیل شده اند.

به باور ما این سطوح حمایت به همراه سطح حمایت دیگر در ۱۲۶۳ می توانند مانع از فرود قیمت شوند و این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۱۲۸۳ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطوح ۱۲۹۱ و ۱۲۹۹ می شود. در چارت بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

متن صورتجلسه نشست کمیته سیاستگذاری پولی بانک مرکزی آمریکا در اوایل ماه مه سال میلادی جاری ۲۰۱۹ منتشر شد و تصریح نمود که حتی اگر اقتصاد ایالات متحده بهبود پیدا کند، نرخ بهره بانک فدرال برای مدت زمانی تغییری نخواهد کرد.

مقامات بانک فدرال رزرو به شدت متعهد به موضع سیاست “صبر و مشاهده ” در جلسه خود در اوایل ماه جاری بودند و گفتند که نرخ احتمالا در آینده ثابت باقی خواهد ماند. جلسات نشست کمیته بازار بانک فدرال ۱-۲ ماه مه همچنین نشان داد که اعضا انتظارات خود برای رشد اقتصادی سالانه را افزایش داده و گفته اند که نگرانی های قبلی درباره کاهش رشد اقتصادی، کاهش یافته است.

رویکرد صبر و انتظار بانک فدرال برای مدتی مناسب است حتی اگر شرایط جهانی نیز بهبود یابد.‌ بسیاری از مقامات بانک فدرال نیز تورم را به احتمال زیاد گذرا می دانند و همچنین بانک فدرال در مورد مزایا و معایب کوتاه شدن سررسید اوراق قرضه بحث و گفتگو کردند. تعدادی از بانک فدرال نگران ریسک کاهشی انتظارات تورمی هستند و برخی می گویند تورم کم می تواند بر روی انتظارات تاثیر بگذارد و فشار تورم کُند باقی می ماند.

چند نکته وجود دارد که هنوز هم ممکن است ضعف در اقتصاد وجود داشته باشد و برخی می گویند که خطرات ناشی از رشد اقتصادی کاهش یافته و اکثریت می گویند که خطرات رشد اقتصادی همچنان ادامه دارد و بعضی از اعضای بانک فدرال می گویند که رشد تولیدات ناخالص داخلی آمریکا احتمالا بعد از رشد قوی سه ماهه اول سال میلادی جاری ملایم تر می شود.

با توجه به افزایش شاخص جهانی دلار آمریکا به بالاترین نرخهای یک ماهه گذشته و کاهش ۷ درصدی موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) از ابتدای سال میلادی جاری تا کنون پیش بینی ما برای روند کوتاه مدت و میان مدت ، ادامه حرکت نزولی اونس طلا است که در چارت بالا مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا