تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا سیگنال آن مبهم و نامشخص است زیرا دو مرتبه در شکست سطح مقاومت ۱۲۸۶ ناموفق بوده است و همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند نزولی ۱۳۰۳ به ۱۲۶۸ قرار گرفته است و این عدم توانایی مکرر قیمت در عبور از این سطح مقاومت به معنای تکمیل شدن این حرکت افزایشی آغاز شده از سطح ۱۲۶۸ است.

از منظر تحلیل تکنیکال این حرکت افزایشی به پنج موج کوچک تقسیم شده است و معمولا چنین ساختاری اشاره به تکمیل شدن حرکت افزایشی دارد. در چارت پایین ساختار پنج موج بسیار متفاوت از حالت موج از سطح ۱۳۰۳ به ۱۲۶۸ است زیرا دومین موج از یگ چرخه بسیار بزرگتر نزولی است در حالیکه موج پیشین تلاش ناامیدکننده افزایشی ها را نشان می دهد.

برای امروز در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۱۲۸۶ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن تثبیت شود سیگنالی در جهت افزایش قیمت به سطوح ۱۲۹۰ و ۱۲۹۵ صادر خواهد کرد. این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۲۸۲ با قدرت شکسته شود تاییدی در جهت تکمیل شدن موج افزایشی است که می تواند مجدد سطح ۱۲۶۸ را نمایان سازد.

بنابراین برای امروز تا زمانیکه قیمت جهانی اونس طلا پایین سطح مقاومت ۱۲۸۶ قرار دارد ، تمایلات بازار بیشتر کاهش قیمت را نشان می دهد. در چارت ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

قیمت جهانی اونس طلا با توجه به ادامه ی تنش های تجاری میان آمریکا و چین و نتایج انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا که باعث افزایش قیمت دلار آمریکا از پایین ترین نرخهای چند هفته در مقابل ارزهای اصلی شده با کاهش مواجه گردیده است.

تحلیل تکنیکال و عدم توانایی قیمت در شکست سطوح مقاومت ۱۲۹۰ و ۱۳۰۰ به روشنی نشان می دهد با پایان حرکت اصلاحی در زیر سطح مقاومت ۱۲۹۰ احتمال شروع ریزش جدید به زیر سطح ۱۲۸۲ وجود دارد.

برخی از جریان های پولی به سمت بیت کوین در حال حرکت است و به نظر می رسد که در حال حاضر طلا چندان خریداری نداشته باشد زیرا شاخص جهانی دلار آمریکا بعد از آنکه در معاملات روز جمعه به نرخ ۹۷٫۵۴۶ (پایین ترین سطح از ۱۶ مه ۲۰۱۹) کاهش یافت امروز تا بدین لحظه به سطح ۹۷٫۸۰۶ افزایش یافته است. در واقع پس از آنکه انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا ، قطب بندی ۲۸ عضو را نشان داد ارزش دلار آمریکا در بازارها مقابل ارزهای اصلی با افزایش روبرو شد.

سخنان دو تن از اعضای اتحادیه اروپا مبنی بر اقدامات انضباطی علیه ایتالیا در ۵ ژوئن ۲۰۱۹ به دلیل افزایش بدهی این کشور و کسری بودجه ساختاری که قوانین اتحادیه اروپا را شکسته است منجر به کاهش یورو در بازارها شده است که همین مساله فشارهای نزولی بر اونس طلا وارد کرده است.

با این حال باید توجه داشت نرخهای بهره پایین ، منحنی صاف بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و احتمال افزایش نوسانات در بازار بورس سهام همگی می توانند در نزدیکی نقاط حمایت به تقویت قیمت اونس طلا بیانجامد.

همچنین باید توجه داشت انتشار مجموعه ای از آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا در اواخر هفته گذشته این احتمال را تقویت کرده است که طولانی شدن جنگ تجاری میان آمریکا و چین در حال تاثیرگذاری بر اقتصاد آمریکا است و این موضوع ممکن است بانک فدرال رزرو آمریکا در اواخر سال میلادی جاری اقدام به کاهش نرخ بهره نماید.

باید توجه داشت قیمت طلا در بازارهای جهانی هم اکنون نسبت به افزایش نرخ بهره در آمریکا بسیار حساس است زیرا کاهش نرخ بهره، هزینه فرصت نگهداری طلا را به عنوان یک دارایی بی بازده کاهش می دهد و سرمایه گذاران را ترغیب به خرید اوراق بهادار با پشتوانه طلا می کند و قیمت فلز زرد را افزایش می دهد.

با این حال برای امروز باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح ۱۲۸۲ و ۱۲۸۶ شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا