تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLN9) پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۵۹٫۷۹ دلار در هر بشکه افزایش یابد و این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۵۸٫۸۴ در چارت پایین نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی ا زموج نزولی –c- از سطح ۶۳٫۸۱ تشکیل شده است و این موج در حوالی سطح حمایت ۵۷٫۳۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) تکمیل شده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

سطح مقاومت بعدی بر روی ۵۹٫۷۹ دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۶۰٫۸۸ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند صعودی ۴۲٫۳۶ (پایین ترین سطح ۲۴ دسامبر ۲۰۱۸) به ۶۶٫۶۰ (بالاترین سطح ۲۳ آوریل ۲۰۱۹) تشکیل شده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

سطح حمایت قیمت نیز بر روی ۵۸٫۱۹ وجود دارد که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود به معنای استمرار روند نزولی به سوی سطح ۵۴٫۴۸ است و در چارت روزانه نیز قیمت نفت خام سبک آمریکا در حوالی سطح ۵۸٫۴۵ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی C از سطح ۶۶٫۶۰) مورد حمایت قرار گرفته است.

اگرچه در این موج قیمت نفت خام سبک آمریکا قادر است خود را تا سطح ۵۳٫۴۱ برساند اما قبل از آن می بایست نوسانات قیمت خود در بالای سطح ۵۸٫۴۵ را تکمیل کند. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRN9) پیش بینی می شود قیمت آن با سطح مقاومت ۷۰٫۳۰ مواجه شود و مدتی را در پایین این سطح در نوسان باشد یا اینکه به سوی سطح حمایت ۶۹٫۰۴ کاهش یابد. همانطور که در چارت دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از روند نزولی ۷۵٫۶۰ به ۶۷٫۰۲ قرار دارد و مشخص نیست که این حرکت افزایشی تا چه حد می تواند قوی باشد.

در بیشترین قدرت افزایشی می تواند تا سطح مقاومت ۷۲٫۳۲ صعود کند که این سطح محل برخورد قیمت به خط روند نزولی رسم شده از سطح ۷۵٫۶۰ می باشد و در کمترین حالت افزایشی نیز می تواند تا حدود سطح مقاومت ۷۰٫۳۰ افزایش داشته باشد.

در چارت بعدی چنانچه سطح مقاومت ۷۰٫۳۰ به هر دلیلی با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود سیگنالی در جهت استمرار موج افزایشی به سوی سطح ۷۲٫۳۲ صادر خواهد کرد اما بهتر است حد تارگت واقع بینانه را در حدود سطح ۷۱٫۳۱ در نظر گرفت. سطح حمایت قیمت نیز بر روی ۶۹٫۰۴ دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود منجر احیای روند نزولی آغاز شده قیمت از سطح ۷۵٫۶۰ خواهد شد.

در چارت روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال با سطح مقاومت ۷۰٫۲۳ مواجه است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی (C) از سطح ۷۵٫۶۰ وجود دارد و در این موج قادر است که خود را تا سطوح ۶۱٫۵۴ و ۵۲٫۸۵ پایین بکشاند.

بنابراین نباید چندان به این حرکت افزایشی قیمت امیدوار بود زیرا ممکن است این حرکت صعودی در حوالی سطح مقاومت ۷۰٫۳۰ دلار در هر بشکه متوقف شود. در چارت بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن