تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLN9) پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۵۹٫۷۹ دلار در هر بشکه را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۶۰٫۸۸ افزایش داشته باشد که این حرکت صعودی را عدم توانایی قیمت در شکست سطح حمایت ۵۷٫۳۴ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۴۲٫۳۶ (پایین ترین سطح ۲۴ دسامبر ۲۰۱۸) به ۶۶٫۶۰ (بالاترین سطح ۲۳ آوریل ۲۰۱۹) تشکیل شده است و دومرتبه قیمت آن در شکست این سطح حمایت ناموفق بوده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

از این رو برای امروز در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۵۹٫۷۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی –c- از سطح ۶۳٫۸۱) با قدرت شکسته شود الگوی کف دو قلو در حوالی سطح حمایت ۵۷٫۳۴ را تایید خواهد کرد که در این صورت می تواند تارگت افزایشی ۶۲٫۲۷ را نمایان سازد. در چارت روزانه نیز ادامه ی نوسانات قیمت در حوالی سطح حمایت ۵۸٫۴۵ هنوز به قوت خود باقی است که این را سایه بلند چکش در روز گذشته نشان داده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

بنابراین این احتمال قویا وجود دارد که قیمت نفت خام سبک آمریکا در یکی دو روز آینده در حوالی سطح ۵۸٫۴۵ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی C) در نوسان باشد. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRQ9) پیش بینی می شود قیمت آن مابین نرخهای ۶۹٫۰۴ و ۷۰٫۳۰ در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد که در چارت مشاهده می فرمائید.

همانطور که در چارت دیده می شود این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از روند نزولی ۷۵٫۶۰ به ۶۷٫۰۲ تشکیل شده اند. در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۹٫۰۴ با قدرت شکسته شود سیگنال فروش به سوی سطوح ۶۸٫۲۷ و ۶۷٫۶۲ صادر خواهد کرد و این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۷۰٫۳۰ شکسته شود باعث تقویت قیمت آن به سوی سطح ۷۲٫۳۲ می شود که این سناریو بعید به نظر می رسد.

در چارت روزانه قیمت بین سطوح ۶۶٫۹۱ و ۷۰٫۲۳ در نوسان است که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی (C) از سطح ۷۵٫۶۰ قرار دارند و در این موج قادر است قیمت نفت برنت دریای شمال را تا سطوح ۶۱٫۵۴ و ۵۲٫۸۵ پایین بکشاند و از آنجایی که قیمت آن در شکست سطح مقاومت ۷۰٫۲۳ ناموفق بوده است از این رو احتمال ریزش قیمت به سطح ۶۶٫۹۱ دلار در هر بشکه محتمل است.

امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود موجودی ذخایر نفت آن از رقم قبلی ۴٫۷۴۰ میلیون بشکه به میزان ۸۵۷- هزار بشکه کاهش داشته باشد.

اداره کل اطلاعات انرژی آمریکا  (EIA) هر هفته گزارشی از تغییرات نفت خام نگهداری شده توسط شرکت های آمریکایی ارائه میدهد. سطح ذخایر نفتی انبار شده در شرکت ها، بر قیمت فرآورده های نفتی تاثیر گذار هستند. تغییر قیمت فرآورده های نفتی نیز نهایتا بر تورم تاثیر می گذارد.

در صورتیکه رشد ذخایر نفت خام بیش از حد انتظارات باشد، به این معنی است که تقاضا برای نفت خام ضعیف است و قیمت نفت را می تواند کاهش دهد اما اگر ذخایر نفت خام کمتر از میزان پیش بینی بازار باشد یا سطح ذخایر بیش از اندازه کاهش یابند، به معنی تقاضای بازار برای نفت است.  در چارت بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن