تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLN9) پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۴۹٫۳۳ دلار در هر بشکه سقوط کند و این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۵۳٫۴۱ در چارت پایین نشان داده است. پس از آنکه ترامپ رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد که تعرفه هایی را علیه کالاهای مکزیکی وضع می کند، نگرانی های جدیدی در مورد جنگ تجاری موجب کاهش قیمت نفت شده است، زیرا مکزیک یکی از بزرگترین شرکای تجاری آمریکا و یک عرضه کننده مهم نفت خام است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت آن در موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه احتمالی سه موجی از سطح ۷۶٫۹۰ قرار گرفته است و در این موج قادر است خود را تا سطوح ۴۵٫۲۵ و ۳۲٫۰۶ پایین بکشاند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی قرار دارند ، با این حال تارگت نزولی واقع بینانه را بهتر است در نزدیکی سطح ۴۹٫۳۳ در نظر گرفت.

البته قبل از اینکه قیمت نفت خام سبک آمریکا بتواند خود را تا سطح ۴۹٫۳۳ پایین بکشاند می بایست حتما از سطح حمایت ۵۱٫۶۲ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند صعودی ۴۲٫۳۶ به ۶۶٫۶۰) عبور کند و به باور ما براساس حرکت فعلی قوی این سطح حمایت شکسته خواهد شد. در چارت یک ساعته نیز طبق بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن هدف نزولی را سطح ۵۰٫۷۹ پیش بینی کرده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی از موج نزولی -c- از سطح ۶۳٫۸۱ واقع شده است.

جنگ تجاری آمریکا و چین مهمترین تهدید علیه چشم انداز رشد اقتصاد جهانی است و اضافه شدن جنگ تجاری میان آمریکا و مکزیک احتمال کاهش تقاضا برای نفت در قاره آمریکا را نیز تشدید کرده است. لازم به ذکر است برای امروز اولین سطح مقاومت قیمت بر روی ۵۳٫۲۸ دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۵۴٫۸۱ خواهد شد. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRQ9) پیش بینی می شود قیمت آن تا سطوح ۵۹٫۷۸ و ۵۸٫۱۷ سقوط کند و این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است. کاهش تقاضا برای نفت و در حالی که جنگ تجاری، نگرانی از کاهش رشد اقتصاد جهانی را به دنبال داشته قیمت نفت برنت دریای شمال رو به کاهش گذاشته است و ماه مه را به بدترین ماه برای بازار نفت از ماه نوامبر سال گذشته تاکنون تبدیل کرد.

براساس آن چیزی که در چارت نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی و ۲۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی (c) از سطح ۷۳٫۴۰ تشکیل شده اند و بعد از آن که قیمت به زیر سطح ۶۲٫۳۸ رسید این موج شانس زیادی برای کاهش به سوی سطح حمایت بعدی ۵۷٫۱۸ دارد.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۶۲٫۳۸ دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۶۳٫۹۹ می شود. در چارت روزانه نیز به نظر می رسد که قیمت نفت برنت دریای شمال سطح حمایت ۶۱٫۵۴- خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی (C) از سطح ۷۵٫۶۰ را شکسته است و در حال ریزش به سوی سطح حمایت بعدی ۵۷٫۱۹ است.

به باور ما این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آن در این موج تا سطح ۵۲٫۸۵ کاهش داشته باشد و حتی در بیشترین قدرت نزولی خود می تواند تا سطح ۳۸٫۷۹ دلار در هر بشکه (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) سقوط کند. فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار همانطور که دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن