تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLN9) پیش بینی می شود قیمت آن مجدد سطح حمایت ۵۲٫۳۳ دلار در هر بشکه را تاچ کند و این موضوع را تکمیل شدن حرکت افزایشی قیمت آن در برخورد به این سطح حمایت را در چارت تایم فریم یک ساعته به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۷۶٫۴ درصدی از یک موج نزولی –c- از سطح ۶۳٫۸۱ تشکیل شده است و بعد از کاهش قیمت به زیر سطح ۵۳٫۲۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی) زمینه برای سقوط بیشتر به سوی سطوح ۴۸٫۳۰ و ۴۶٫۷۷ فراهم شده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

در چارت پایین سطح مقاومت قیمت بر روی ۵۴٫۰۵ دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود سیگنالی در جهت استمرار روند افزایشی به سطوح ۵۴٫۸۱ و ۵۵٫۷۶ صادر خواهد کرد. در چارت روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا در موج نزولی C در جریان است که سومین موج از چرخه احتمالی سه موجی از سطح ۷۶٫۹۰ تشکیل شده است.

به باور ما در میان مدت قیمت در این موج از توانایی برای کاهش به سطوح ۴۵٫۲۵ و ۳۲٫۰۶ برخوردار است که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی قرار دارند با این حال بهتر است حد تارگت واقع بینانه را در حدود سطح ۴۹٫۳۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی) در نظر گرفت.

با این حال الگوی دوجی که دیروز در چارت روزانه شکل گرفت نشاندهنده ثبات قیمت در حوالی سطح ۵۳٫۴۱ است و به باور ما تنها در صورت شکسته شدن سطح ۵۲٫۱۱ (پایین ترین سطح دیروز) راه برای سقوط بیشتر به سوی سطح ۴۹٫۳۳ هموار خواهد شد. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRQ9) پیش بینی می شود قیمت آن دومرتبه سطح حمایت ۶۰٫۷۱ را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطوح ۵۹٫۷۸ و ۵۸٫۱۷ سقوط کند. همانطور که در چارت دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۸۶٫۴ درصدی از یک موج (c) از سطح ۷۳٫۴۰ تشکیل شده است.

به طور کلی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۸۶٫۴ درصدی معمولا به عنوان سطح حمایت قوی عمل نمی کند و به باور ما نوسانات قیمت در بالای این سطح حمایت موقت و زودگذر خواهد بود. از منظر تحلیل تکنیکال بعد از شکسته شدن سطح حمایت ۶۲٫۳۸ این موج از شانس زیادی برای کاهش تا سطوح ۵۷٫۱۸ و ۵۵٫۵۷ برخوردار است. با این حال این تارگت نزولی تنها در صرت شکسته شدن سطح حمایت ۶۰٫۷۱ مورد توجه فروشندگان قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه به هر دلیلی سطح مقاومت ۶۱٫۳۹ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود سیگنالی در جهت استمرار حرکت افزایشی به سوی سطح ۶۲٫۳۸ صادر خواهد کرد و افزایش بیش از آن نیز به معنای تشکیل کف دو قلو کوچک در حوالی سطح ۶۰٫۷۱ خواهد بود که می تواند تارگت ۶۴٫۹۸ را نمایان سازد.

در چارت روزانه در مورد شکسته شدن سطح حمایت ۶۱٫۵۴ هنوز شک و تردیدهای وجود دارد و براساس آن چیزی که در نمودار مشخص است این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی (C) از سطح ۷۵٫۶۰ تشکیل شده است و الگوی چرخش بالا نشاندهنده ثبات قیمت در اطراف این سطح است.

در حرکت نزولی چنانچه پایین ترین سطح دیروز یعنی سطح ۶۰٫۵۵ با قدرت شکسته شود تاییدی در جهت شکست کامل سطح حمایت ۶۱٫۵۴ خواهد بود که می تواند تارگت نزولی ۵۷٫۱۹ دلار در هر بشکه را مشخص سازد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن