تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن به سطوح ۱۳۲۰ و ۱۳۱۵ اصلاح کند و این حرکت را تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن و اندیکاتور RSI در چارت یک ساعته نشان داده است. به باور ما کاهش قیمت جهانی اونس طلا از سطح ۱۳۴۳ به اندازه ی کافی عمیق بوده که سیگنال وارونه شدن روند صعودی آغاز شده از سطح ۱۲۷۴ (پایین ترین سطح ۳۰ مه ۲۰۱۹) را صادر کند.

در چارت پایین این معکوس شدن به طور تصادقی در حوالی سطح مقاومت ۱۳۴۳ (خط فیسبوناچی پروجکشن ۲۰۰ د رصدی از یک موج صعودی C از سطح ۱۲۶۸) اتفاق افتاده است. از منظر تحلیل تکنیکال واگرایی کاهشی در اندیکاتور یک ساعته RSI این وارونه یا معکوس شدن روند را تایید کرده است و از این رو احتمال کاهش بیشتر قیمت آن به سطوح ۱۳۲۰ و ۱۳۱۵ وجود دارد.

لازم به ذکر است برای امروز سطح مقاومت اولیه قیمت بر روی ۱۳۳۴ وجود دارد که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود باعث تقویت قیمت به سطوح مقاومت بعدی ۱۳۳۸ و ۱۳۴۳ می شود. در چارت روزانه به نظر می رسد که قیمت آن در حوالی سطح ۱۳۴۶ (بالاترین سطح ۲۰ فوریه ۲۰۱۹) متوقف شده است و ستاره دنباله داری (Shooting Star)  که دیروز در چارت ظاهر شده  اشاره به وارونه یا معکوس شدن روند صعودی دارد. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

با کسب سود معامله گران از افزایش اخیر قیمت جهانی اونس طلا به بالاترین سطوح ۱۵ هفته گذشته قیمت آن مقداری به نرخهای پایین اصلاح کرده است اما همچنان نگرانی های تجاری و گمانه زنی ها مبنی بر کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا از قیمت جهانی طلا حمایت می کند. امروز مشخص شد که آمار موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر ۷۵۷٫۵۹۴ تن تغییر کرده است.

در طی دو روز گذشته دارایی های پرریسک نظیر بازار سهام به خاطر تغییر مواضع بانک فدرال و تمایل آن به سیاست های پولی تطبیقی و سخنان مقامات در خصوص کاهش نرخ بهره باعث تقویت شاخص های سهام آمریکا شده است و سرمایه گذاران نیز پس از آنکه قیمت جهانی طلا در طی پنج روز گذشته ۷۰ دلار رشد کرد اقدام به کسب سود کردند. جرومی پاول، رئیس بانک فدرال رزرو آمریکا گفته است بانک مرکزی آمریکا در مواجه با ریسک های ناشی از جنگ تجاری به نحو مناسبی عمل خواهد کرد و این سخنان موئد آن است که احتمال کاهش نرخ بهره در آمریکا دور از انتظار نیست.

اوایل هفته جاری نیز، جیمز بولارد، رئیس بانک فدرال رزرو سنت لوئیس گفته بود، کاهش نرخ بهره بانک فدرال ممکن است به زودی اتفاق بیافتد. در بازه زمانی بلند مدت اونس طلا در تلاش برای تثبیت روند صعودی خود است و سرمایه گذاران به تغییر در سیاست های پولی بانک فدرال توجه دارند و با توجه به لحن نرم و ملایم بانک فدرال بدیهی است که در صورت افزایش گمانه زنی ها از کاهش نرخ بهره بانک فدرال ، قیمت جهانی اونس طلا با افزایش روبرو شود و از ارزش دلار آمریکا به مرور زمان کاسته شود.

گزارش های اخیر ضعیف اقتصادی از آمریکا انتظارات بازار برای کاهش نرخ بهره بانک فدرال را نیز تقویت کرده است. داده های مربوط به آمار اشتغال بخش خصوصی آمریکا نشان می دهد که کارفرمایان خصوصی در ماه مه کمترین سرعت استخدام در بیش از ۹ ساله گذشته را داشته اند که عمدتا به خاطر افزایش تنش های تجاری جهانی بوده است.

در همین راستا مقامات مکزیک و آمریکا قرار است امروز در واشنگتن با هدف نادیده گرفتن وضع تعرفه های آمریکا در مورد کالاهای مکزیکی و موضوع مهاجرت و حقوق گمرکی با یکدیگر ملاقات کنند. این در حالی است دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده است در صورت عدم توافق از دهم ژوئن سال میلادی جاری بر تمامی کالاهایی که از مکزیک وارد آمریکا می شوند ۵ درصد مالیات وضع می کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا