تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLN9) پیش بینی می شود قیمت آن به سطح حمایت ۴۹٫۳۳ دلار در هر بشکه کاهش یابد و در صورت شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۴۸٫۰۸ ریزش کند. همانطور که در چارت دیده می شود این سطح حمایت ۴۹٫۳۳ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از یک موج نزولی C قرار گرفته است که سومین موج از چرخه احتمالی سه موجی از سطح ۷۶٫۹۰ می باشد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از نظر تحلیل تکنیکال شکست سطح حمایت ۴۹٫۳۳ می تواند زمینه را برای سقوط بیشتر قیمت آن به سوی سطح ۴۵٫۲۵ فراهم آورد با این حال روند نزولی فعلی توسط یک سری از سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند صعودی ۴۲٫۳۶ به ۶۶٫۶۰ تحت کنترل قرار گرفته است. به باور ما قیمت نفت خام سبک آمریکا برای اینکه بتواند تا سطح ۴۵٫۲۵ سقوط کند ابتدا می بایست از سطح حمایت ۴۸٫۰۸ عبور کند و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی افزایشی محدود به سطح مقاومت ۵۳٫۴۱ است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

در چارت تایم فریم یک ساعته نیز بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن دیگر از تارگت موج نزولی –c- سطوح خوب تنظیم شده را آشکار کرده است. خط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی در ۵۰٫۷۹ و خط فیبوناچی پروجکشن ۱۷۶٫۴ درصدی در ۵۲٫۳۳ به ترتیب به عنوان سطوح حمایت و مقاومت موقت عمل کرده اند. براساس این تجزیه و تحلیل قویا پیش بینی می شود که قیمت آن تا سطوح ۴۸٫۳۰ و ۴۶٫۷۷ کاهش یابد. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRQ9) پیش بینی می شود قیمت آن به سطح ۵۷٫۱۹ سقوط کند و این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۶۱٫۵۴ در چارت به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از یک موج نزولی (C) تشکیل شده است که این موج نزولی از سطح ۷۵٫۶۰ آغاز گردیده است. نگرانی ها از کند شدن رشد تقاضا برای نفت به دلیل تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین و افزایش قابل توجهی موجودی ذخایر نفت آمریکا بر بازار نفت سایه افکنده است و قیمت آن را به شدت نزولی کرده است.

به باور ما قیمت نفت برنت دریای شمال در این موج می تواند خود را تا منطقه ۵۲٫۸۵ و ۳۸٫۷۹ پایین بکشاند اما بهتر است حد تارگت را در حدود سطح ۵۷٫۱۹ در نظر گرفت. در چارت تایم فریم یک ساعته نیز قیمت نفت برنت دریای شمال در موج نزولی (c) در حال حرکت است که می تواند در این موج تا سطح ۵۵٫۵۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۶۱٫۸ درصدی) کاهش داشته باشد و بعد از کاهش دیروز قیمت به نظر می رسد نوسانات قیمت در حوالی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۸۶٫۴ درصدی تکمیل شده است.

از این رو برای امروز قویا پیش بینی می شود قیمت آن دومرتبه سطح حمایت ۵۹٫۷۹ را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۵۷٫۱۸ سقوط کند که این سطح با نرخ ۵۷٫۱۹ در چارت روزانه همخوانی دارد. لازم به ذکر است برای امروز سطح مقاومت قیمت بر روی ۶۱٫۳۹ دیده می شود که اگر به هر دلیلی شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود می تواند نهایت تا سطح مقاومت بعدی ۶۲٫۳۸ دلار در هر بشکه برگردد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن