تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن در حوالی سطوح حمایت ۵۸۳۳ و ۵۷۲۵ دلار در هر تن به ثبات قیمت برسد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این منطقه بر روی پایین ترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۹ و خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۴۳۱۸ به ۷۳۴۸ قرار دارد و بعد از آنکه توانست به پایین خط روند افزایشی برسد دوباره در حال تلاش برای پول بک به سوی این خط روند است که این حرکت در واقع به خاطر برخورد قیمت به سطوح حمایت ۵۸۳۳ و ۵۷۲۵ می باشد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت جهانی مس دو مرتبه در شکست سطح حمایت ۵۸۳۳ ناموفق بود یکی در ماه اوت ۲۰۱۸ و دیگری در ماه ژانویه ۲۰۱۹ و این احتمال قویا وجود دارد که در حوالی این سطح حمایت به ثبات برسد و شاهد شروع یک حرکت افزایشی در قیمت باشیم. این در حالی است که در حرکت نزولی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل روزانه پایین سطح حمایت ۵۷۲۵ منجر به کاهش قیمت جهانی مس به سوی سطح حمایت بعدی ۵۴۷۵ می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی ‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت کلیدی ۱۷۶۷ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۱۷۱۰ سقوط کند که این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت بعدی به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود قیمت آلومینیم آلیاژی در موج نزولی C از سطح ۱۹۵۱ قرار گرفته است و این موج در برخورد به سطح حمایت ۱۷۶۷ متوقف شده است و این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی تشکیل شده است.

براساس الگوی پرچم (Flag) موج نزولی C می تواند تا سطح ۱۴۶۹ ریزش داشته باشد. با این حال هنوز معلوم نیست که قبل از کاهش دوباره قیمت آلومینیم آلیاژی بتواند یک حرکت افزایشی دیگر به سوی سطح مقاومت ۱۸۳۷ را تجربه کند. در حرکت صعودی چنانچه کندل روزانه بالای سطح مقاومت ۱۸۳۷ تثبیت شود باعث تقویت قیمت آن به سطوح ۱۸۸۰ و ۱۹۵۱ خواهد شد.

این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۷۶۷ با قدرت شکسته شود مهر تاییدی در جهت استمرار روند نزولی قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۷۱۰ دلار در هر تن خواهد بود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات