تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

همانطور که روز جمعه و در بولتن تحلیلی هفتگی سایت روز یکشنبه پیش بینی کرده بودیم در معاملات امروز صبح قیمت اونس طلا سرانجام توانست با قدرت از سطح مقاومت ۱۳۲۰ دلار ( اطراف خط میانگین متحرک ۵۵ روزه ) عبور کند و در مسیری صعودی قرار گیرد و در حال حاضر این روند کماکان در بالای سطح ۱۳۲۰ ادامه دارد. اکنون این سوال مطرح است که آیا این صعود همچنان پایدار خواهد ماند؟ و آیا اونس طلا واقعاً می تواند دوباره به دوران طلایی خود بازگردد؟

برای پاسخ به این سوال به این نکته بسیار مهم توجه کنید که حرکت صعودی امروز صبح اونس طلا، یکی بدلیل کاهش شاخص موجودی عمده فروشی آمریکا بود که روز جمعه برای دومین ماه متوالی در ماه ژوئن بسیار ضعیف تر از حد پیش بینی ها اعلام شد و همین مسئله موجب شد که بازار پیش بینی خود از رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه دوم سال را کاهش دهد و دیگری نیز افزایش در ذخایر صندوق اسپایدر (SPDR) بود که برای اولین بار از روز ۱۰ ژوئن به میزان ۰٫۲%+ افزایش یافت و به ۹۱۱٫۱۳ تن رسید .

در واقع، زمینه اصلی تقویت امروز صبح اونس طلا یکی همین افزایش در ذخایر صندوق طلای اسپایدر بود و دیگری کاهش آمار موجودی عمده فروشی و بوجود آمدن شرایط ریسک گریزی (فرار سرمایه ها از بازارهای سهام و جاری شدن به سوی محل امن) است و در این شرایط، سرمایه ها بطور سنتی به این فلز به دلیل دارا بودن ویژگی مطمئن (Safe haven) روانه می شود.

از نظر تحلیل تکنیکال همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید برای امروز سطح مقاومت ۱۳۳۶ عدد مهمی برای قیمت جهانی طلا محسوب می شود که به نظر ما اگر بتواند با قدرت از این منطقه عبور کند می تواند به سوی ۱۳۵۶ افزایش یابد. بنابراین روند قیمت جهانی اونس طلا در موج (c) فعلا رو به بالا پیش بینی می شود که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

بر اساس آنچه که در تصویر زیر مشخص است قیمت در سومین موج ( بر اساس تئوری امواج الیوت) خود قرار گرفته است و اولین نکته این است که بر اساس قوانین تئوری امواج الیوت این موج می‌تواند در آینده نزدیک وارد منطقه ۱۳۵۶ الی ۱۴۰۰ شود که این هدفها به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی قرار دارند.

بدین ترتیب برای اونس طلا در روزهای آتی قیمتی بین منطقه ۱۳۵۶ الی ۱۴۰۰ را می‌توان متصور شد. نتیجه آن که روند فعلی قیمت افزایشی است و هدف مورد تصور تقویت قیمت تا سطح اولیه ۱۳۵۶ می باشد. اما برای رسیدن به این هدف ، همانطور که در بالا و پیامکهای ارسالی گفته شد قیمت اونس طلا ابتدا باید از سطح مقاومت ۱۳۳۶ با قدرت عبور کند که آن وقت می تواند عامل محرک اصلی در شروع روند افزایشی دیگر برای قیمت جهانی اونس طلا باشد که در نمودار زیر مشخص است. لازم به ذکر است که امروز حمایت قیمت در منطقه نزدیکی ۱۳۲۰ الی ۱۳۱۵ قرار دارد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا