تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن به سطوح ۱۳۳۸ و ۱۳۴۳ افزایش یابد و این موضوع را تکمیل شدن موج اول سیر نزولی قیمت از سطح ۱۳۴۸ (بالاترین سطح ۷ ژوئن ۲۰۱۹) نشان داده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود در مجموع سه موج وجود دارد که توسط سه موج الیوت در حرکت است.

به باور ما موج کنونی b می تواند خود را تا هر عددی زیر سطح مقاومت ۱۳۴۸ برساند و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن از موج صعودی C از سطح ۱۲۶۸ تارگت های خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۸۶٫۴ درصدی و ۲۰۰ درصدی یعنی سطوح ۱۳۳۸ و ۱۳۴۳ را نشانه گرفته است. در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۳۲۴ با قدرت شکسته شود منجر به شروع موج نزولی c به ترتیب به سطوح ۱۳۱۵ و ۱۳۰۶ می شود.

در چارت روزانه نیز موج افزایشی جاری در برخورد به سطح حمایت ۱۳۱۹ اتفاق افتاده که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۱۲۷۴ به ۱۳۴۸ وجود دارد و ممکن است در این موج تا سطوح ۱۳۳۷ و ۱۳۴۲ افزایش یابد که محدوده همپوشانی ۱۳۳۸ تا ۱۳۴۳ می باشد. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

قیمت جهانی اونس طلا پس از کاهش به سطح ۱۳۲۰ (پایین ترین نرخهای یک هفته گذشته) با افزایش روبرو شده است که عمده ی دلیل آن ادامه ی نگرانی ها از تنش های تجاری میان چین و آمریکا و گمانه زنی ها از کاهش نرخ بهره بانک فدرال در چند ماهه آینده است که باعث افزایش تقاضا برای خرید دارایی های مطمئن نظیر طلا شده است.

در واقع تنش ‌های تجاری بین آمریکا و چین مانع از آن شد که افت قیمت ‌های دیروز به پایین سطح حمایت ۱۳۲۰ ادامه ‌دار باشد و ما شاهد تداوم نسبی سرمایه‌گذاری‌های امن در بازار طلا هستیم. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا همچنان از اعمال تعرفه ها به عنوان بخشی از استراتژی تجاری خود استفاده می کند در حالی که دولت چین قول داده که اگر آمریکا به تشدید تنش های تجاری ادامه دهد پاسخ محکمی دهد.

به باور ما اگر در جلسه رهبران گروه بیست (G20) که قرار است اواخر ماه جاری در ژاپن برگزار شود دیداری بین مقامات آمریکا و چین صورت نگیرد با توجه به سرازیر شدن سرمایه ها به یک پناهگاه امن ممکن است قیمت جهانی اونس طلا تقویت شود. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا گفته است در صورتی که نتواند در مذاکرات تجاری با رئیس‌ جمهوری چین در حاشیه نشست گروه ۲۰ به پیشرفتی دست یابد، دور دیگری از تعرفه‌ها را بر کالاهای چینی اعمال خواهد کرد.

ترامپ بارها گفته که انتظار دارد در حاشیه نشست گروه ۲۰ در اوزاکای ژاپن با شی جینپینگ رئیس‌جمهور چین دیدار و گفت‌وگو کند، اما طرف چینی هنوز چنین دیداری را تأیید نکرده است. اکنون فعالان بازار منتظرند ببینند تحولات مربوط به جنگ تجاری میان آمریکا و چین به سمتی حرکت می کند.

شاخص مهم اقتصادی آمریکا که امروز ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود CPI است که میزان تورم در سبد مصرف کننده نهایی آمریکا را مشخص می کند. شاخصهای PPI و CPI تعیین کننده میزان تورم آمریکا بشمار می روند که برای تعیین نرخ بهره بانک فدرال بسیار کلیدی و مهم است.

شاخص بهای مصرف کننده، تعیین کننده میانگین تغییر در قیمت در طی یک زمان معین و برای یک سبد مشخص کالاها و خدماتی است که مصرف کننده برای زندگی معمول و روزانه خود از این کالاها و خدمات استفاده می کند. تمامی مولفه های شاخص CPI کلی و جامع بوده و این شاخص برای اندازه گیری و سنجش ” نرخ تورم ” بکار می رود.

برای این شاخص امروز پیش بینی می شود در ماه مه به میزان %۰٫۱ و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از رقم قبلی %۲٫۰۰ به %۱٫۹ تغییر داشته باشد. نوع دیگر و شاید مهمتر از این شاخص ، شاخص ” پایه” یا “اصلی” است که به آن Core CPI گفته می شود. در این نوع شاخص، بهای همان سبد کالاها و خدمات، به استثنای مواد غذایی و انرژی محاسبه می شود که انتظار می رود در ماه مه از رقم قبلی %۰٫۱ به %۰٫۲ و در مدت مشابه نسبت به سال گذشته همانند رقم قبلی %۲٫۱ افزایش داشته باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا