تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLN9) پیش بینی می شود قیمت آن به سطوح ۵۲٫۳۳ و ۵۰٫۷۹ دلار در هر بشکه کاهش یابد و این موضوع را تکمیل شدن موج افزایشی قیمت از سطح ۵۰٫۶۰ (پایین ترین سطح ۵ ژوئن ۲۰۱۹) نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این تکمیل شدن موج افزایشی را ریزش اخیر قیمت از سطح ۵۴٫۸۴ (بالاترین سطح ۱۰ ژوئن ۲۰۱۹) و عدم توانایی قیمت در عبور از سطح مقاومت ۵۴٫۸۱ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی از یک موج نزولی –c- از سطح ۶۳٫۸۱) تایید کرده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این موج نزولی در قالب یک کانال کاهشی شکل گرفته که به تارگت های نزولی ۴۸٫۳۰ و ۴۶٫۷۷ اشاره کرده است و پنج موج کوچک این موج نزولی –c- را تشکیل می دهد که موج پنجم یعنی موج ۵ در تلاش برای کاهش قیمت به سمت هدف های نزولی مشخص شده است.

در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۵۳٫۲۸ شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود می تواند باعث تقویت قیمت به سطوح ۵۴٫۰۵ و ۵۴٫۸۱ شود. در چارت روزانه قیمت آن موفق به تثبیت بالای سطح مقاومت ۵۴٫۴۸ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۴۲٫۳۶ به ۶۶٫۶۰) نشده است به همین خاطر احتمال کاهش قیمت به سوی سطح ۵۱٫۶۲ وجود دارد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های نزولی بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRQ9) سیگنال دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن به پایین ترین سطح ۵ ژوئن ۲۰۱۹ یعنی سطح ۵۹٫۴۵ سقوط کند و این موضوع را تکمیل شدن موج افزایشی قیمت از این سطح در چارت به وضوح نشان داده است.

همانطور که در نمودار بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود تکمیل این موج افزایشی را عدم توانایی قیمت در عبور از سطح مقاومت ۶۳٫۹۹ خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی از یک موج نزولی (C) از سطح ۷۵٫۶۰ نشان داده است.

به باور ما این موج شامل پنج موج کوچک تر می شود و موج افزایشی اخیر در قالب یک موج ۴ بوده که در سطح ۶۳٫۹۹ به پیک و سقف خود رسیده و هم اکنون قیمت آن در موج نزولی ۵ قرار گرفته است که می تواند در این موج خود را تا سطوح ۵۷٫۱۸ و ۵۵٫۵۷ پایین بکشاند.

این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۶۲٫۳۸ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود سیگنالی در جهت استمرار موج افزایشی به سطوح ۶۳٫۱۹ و ۶۳٫۹۹ صادر خواهد کرد. این موج ۴ از نظر اندازه و زمان با موج قبلی ۲ برابر بوده و این ساختار اشاره به تکمیل شدن موج ۴ دارد.

در چارت روزانه نیز شکست اخیر سطح مقاومت ۶۲٫۷۷ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۴۹٫۹۳ به ۷۵٫۶۰) یک شکست کاذب و غلط بوده و قویا پیش بینی می شود که قیمت آن به سوی سطح ۵۹٫۷۴ دلار در هر بشکه یعنی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی برگردد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن