تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLN9) پیش بینی می شود قبل از ریزش دوباره قیمت آن مقداری به سطح مقاومت ۵۲٫۳۳ دلار در هر بشکه برگردد که این موضوع را برخورد قیمت به سطح حمایت ۵۰٫۷۹ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی از یک موج نزولی –c- از سطح ۶۳٫۸۱ تشکیل شده است و بعد از عدم توانایی روز ۵ ژوئن ۲۰۱۹ در شکست این سطح حمایت قیمت نفت شروع به افزایش کرد و این احتمال قویا وجود دارد که همانند قبل شروع به حرکت افزایشی کند که البته این موج صعودی ضعیف تر از موج قبلی خواهد بود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

خط روند نزولی رسم شده نهایت این افزایش کوتاه قیمت را حدود سطح ۵۲٫۳۳ نشان می دهد که انتظار داریم در حوالی این سطح مقاومت مجدد فروشندگان وارد بازار شوند و قیمت با کاهش مواجه شود. در بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت روزانه از روند صعودی ۴۲٫۳۶ به ۶۶٫۶۰ سطح حمایت قیمت را بر روی ۵۱٫۶۲ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی) نشان می دهد که دوباره این سطح را سوراخ کرده است.

با این وجود این سطح حمایت چندان به خوبی عمل نکرده است و در حرکت نزولی تنها در صورتیکه قیمت به زیر سطح ۵۰٫۶۰ برسد تاییدی در جهت استمرار روند نزولی به سوی سطح حمایت بعدی ۴۸٫۰۸ خواهد بود که در چارت روزانه مشاهده می فرمائید.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های نزولی بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRQ9)  پیش بینی می شود قیمت آن مقداری به سطوح ۶۲٫۷۷ و ۶۳٫۳۰ اصلاح کند و این موضوع را برخورد قیمت به سطح حمایت ۵۹٫۷۸ نشان داده است. همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطح حمایت ۵۹٫۷۸ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی از یک موج نزولی (c) از سطح ۷۳٫۴۰ تشکیل شده است.

این سطح حمایت باعث تشکیل حرکت افزایشی در روز ۵ ژوئن ۲۰۱۹ شروع شده است و این احتمال قویا وجود دارد که در حوالی سطح حمایت ۵۹٫۷۸ شاهد حرکت افزایشی البته ضعیف تر از موج قبلی باشیم. از منظر تحلیل تکنیکال باید توجه داشت که موج نزولی (c) قابلیت پایین کشاندن قیمت را تا سطوح ۵۷٫۱۸ و ۵۵٫۵۷ را دارد که این موج نزولی به احتمال زیاد بعد از اتمام این موج اصلاحی ضعیف یعنی از حوالی سطح مقاومت ۶۲٫۷۷ آغاز خواهد شد.

در چارت روزانه نیز بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند صعودی ۴۹٫۹۳ به ۷۵٫۶۰ سطح حمایت قیمت را بر روی ۵۹٫۷۴ نشان می دهد که این سطح همزمان با سطح حمایت چارت یک ساعته در سطح ۵۹٫۷۸ است و به باور ما این دو سطح حمایت می توانند برای مدتی مانع از کاهش بیشتر قیمت شوند.

با این حال برای از سرگیری روند نزولی لازم است که قیمت نفت برنت دریای شمال به زیر سطح ۴۹٫۴۵ (پایین ترین سطح روز ۵ ژوئن ۲۰۱۹) برسد تا با تایید شکست سطح حمایت ۵۹٫۷۴ سیگنال فروش به سوی سطح ۵۵٫۹۹ دلار در هر بشکه صادر کند. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های نزولی بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن