تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن همچنان پیش بینی می شود قیمت آن در سطوح حمایت ۵۷۹۷ و ۵۷۰۳ دلار در هر تن به ثبات قیمت برسد و بعد از آن به سوی سطح مقاومت ۵۹۸۸ افزایش یابد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی از روند نزولی ۱۰۱۹۰ به ۴۳۱۸ و خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۶۶۰۸ تشکیل شده اند.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح حمایت ۵۷۰۳ باعث شده که قیمت دو مرتبه با افزایش قیمت روبرو شود و بدون استثنا این بار نیز شاهد افزایش قیمت خواهیم بود. در واقع بعد از آنکه قیمت جهانی مس از سطح ۶۶۰۸ روند نزولی خود را آغاز کرد تا کنون شاهد هیچ حرکت اصلاحی و افزایشی نبودایم که این کمی غیر معمول است. در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۷۰۳ با قدرت شکسته شود و کندل هفته پایین آن بسته شود منجر به کاهش محدود قیمت به سطح حمایت بعدی ۵۶۰۵ خواهد شد که در چارت تایم فریم هفتگی مشخص گردیده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی ‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن همچنان پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت کلیدی ۱۷۶۷ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۱۷۱۰ سقوط کند که این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت بعدی به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود قیمت آلومینیم آلیاژی در موج نزولی C از سطح ۱۹۵۱ قرار گرفته است و این موج در برخورد به سطح حمایت ۱۷۶۷ متوقف شده است و این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی تشکیل شده است. براساس الگوی پرچم (Flag) موج نزولی C می تواند تا سطح ۱۴۶۹ ریزش داشته باشد.

با این حال هنوز معلوم نیست که قبل از کاهش دوباره قیمت آلومینیم آلیاژی بتواند یک حرکت افزایشی دیگر به سوی سطح مقاومت ۱۸۳۷ را تجربه کند. در حرکت صعودی چنانچه کندل روزانه بالای سطح مقاومت ۱۸۳۷ تثبیت شود باعث تقویت قیمت آن به سطوح ۱۸۸۰ و ۱۹۵۱ خواهد شد که لازمه آن ابتدا عبور از سطح ۱۷۸۱ (بالاترین سطح ۷ ژوئن ۲۰۱۹) است.

این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۷۶۷ با قدرت شکسته شود مهر تاییدی در جهت استمرار روند نزولی قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۷۱۰ دلار در هر تن خواهد بود. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات