تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLN9) پیش بینی می شود قیمت آن مجدد سطح حمایت ۵۰٫۷۹ دلار در هر بشکه را تاچ کند که این موضوع را تکمیل شدن حرکت اصلاحی افزایشی در برخورد به این سطح حمایت نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی از یک موج نزولی –c- از سطح ۶۳٫۸۱ قرار دارد و این موج از پنج موج کوچک تشکیل شده است و موج افزایشی دیروز توسط موج ۲-۵ شکل گرفته بود که در اطراف سطح مقاومت ۵۳٫۲۸ به پایان رسید.

هم اکنون قیمت نفت خام سبک آمریکا در موج نزولی ۳-۵ قرار گرفته است که می تواند در این موج خود را تا زیر نرخهای ۵۰٫۷۹ پایین بکشاند. کانال نزولی رسم شده نیز به تارگت های نزولی ۴۸٫۳۰ و ۴۶٫۷۷ اشاره دارد. با این وجود باید توجه داشت با توجه به حمله دیروز به دو نفتکش در دریای عمان اگر به هر دلیلی قیمت بتواند به بالای سطح مقاومت ۵۳٫۲۸ برسد و حداقل دو ساعته بالای آن تثبیت شود موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۵۴٫۸۱ می شود.

در چارت روزانه بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند صعودی ۴۲٫۳۶ به ۶۶٫۶۰ سطح حمایت قیمت را بر روی ۵۱٫۶۲ نشان می دهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی قرار دارد و همچنین یکی از دلایل حرکت افزایشی دیروز قیمت نفت برنت دریای شمال نیز برخورد به همین سطح حمایت بوده است. به باور ما کاهش قیمت به زیر سطح ۵۰٫۶۰ (پایین ترین سطح ۵ ژوئن ۲۰۱۹) شکست این سطح حمایت را تایید خواهد کرد که همین به منزله ی سیر نزولی قیمت به سوی سطح حمایت ۴۸٫۰۸ خواهد بود.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های نزولی بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRQ9) پیش بینی می شود قیمت آن دومرتبه سطح حمایت ۵۹٫۷۸ را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۵۸٫۷۹ سقوط کند که در چارت بعدی به وضوح مشاهده می فرمائید.

همانطور که در چارت دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی از موج نزولی (c) از سطح ۷۳٫۴۰ است و موج افزایشی قیمت در برخورد به این سطح حمایت در حوالی سطح مقاومت ۶۲٫۳۸ تکمیل شده و روند نزولی قیمت از سرگرفته شده است.

براساس آن چیزی که در چارت دیده می شود این روند در موج نزولی ۳-۵ یعنی سومین موج از موج ۵ از سطح ۶۴٫۱۰ (بالاترین سطح ۱۰ ژوئن ۲۰۱۹) شکل گرفته است و انتظار می رود موج ۵ بسیار طولانی تر از موج نزولی قبلی ۱ و ۳ باشد. این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۶۲٫۳۸ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود باعث تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۶۳٫۹۹ می شود.

در چارت روزانه نیز بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند صعودی ۴۹٫۹۳ به ۷۵٫۶۰ سطح حمایت قیمت را بر روی ۵۹٫۷۴ و سطح مقاومت قیمت را بر روی ۶۲٫۷۷ نشان می دهد و به باور ما موج افزایشی دیروز قیمت در حوالی سطح مقاومت ۶۲٫۷۷ به پایان رسیده است.

از این رو در حرکت نزولی نیز چنانچه سطح ۵۹٫۴۵ (پایین ترین سطح ۵ ژوئن ۲۰۱۹) شکسته شود تاییدی در جهت شکسته شدن سطح حمایت ۵۹٫۷۴ خواهد بود که می تواند تارگت نزولی ۵۵٫۹۹ دلار در هر بشکه را نمایان سازد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های نزولی بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن