تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح ۱۳۳۸ اصلاح کند و این موضوع را برخورد قیمت به سطح مقاومت ۱۳۴۶ و عدم توانایی در تثبیت بالای سطح مقاومت ۱۳۵۸ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۱۳۴۶ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی از یک موج صعودی از سطح ۱۲۶۸ تشکیل شده است و قبلا نیز این سطح باعث حرکت اصلاحی نزولی عمیقی در روز ۷ ژوئن ۲۰۱۹ شده بود. به باور ما یک حرکت اصلاحی نزولی دیگر نیز از اطراف این سطح مقاومت اتفاق افتاده است.

اما اگر به هر دلیلی قیمت موفق به اجرای دومین حرکت اصلاحی نزولی خود نشود این احتمال قویا وجود دارد قبل از اینکه قیمت به سطوح ۱۳۳۸ و ۱۳۳۴ اصلاح کند تا سطح ۱۳۵۸ افزایش یابد. در چارت روزانه نیز قیمت آن با سطح مقاومت ۱۳۴۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۱۱۵۹) مواجه شده است.

این سطح مقاومت نیز احتمال تشکیل حرکت اصلاحی نزولی را بیشتر کرده است. لازم به ذکر است در حرکت صعودی چنانچه کندل روزانه بالای سطح مقاومت ۱۳۴۶ بسته شود در میان مدت زمینه را برای تقویت به سطح مقاومت بعدی ۱۳۷۰ فراهم می آورد که لازمه آن عبور از سطوح مقاومت ۱۳۵۸ و ۱۳۶۵ است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند. انتشار آمارهای مثبت از خرده فروشی آمریکا تا حدود نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال را کاهش داد و قیمت جهانی اونس طلا روز جمعه شاهد کاهش بود.

به باور ما اگر در جلسه رهبران گروه بیست  (G20)که قرار است اواخر ماه جاری (۲۹ ژوئن ۲۰۱۹) در ژاپن برگزار شود دیداری بین مقامات آمریکا و چین صورت نگیرد با توجه به سرازیر شدن سرمایه ها به یک پناهگاه امن ممکن است قیمت جهانی اونس طلا تقویت شود. به خاطر بالا گرفتن نگرانی ها در مورد بروز رکود در اقتصاد جهانی ، قیمت جهانی اونس طلا در هفته های اخیر شاهد افزایش بوده است.

در عین حال، احتمال کاهش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا باعث شده تا قیمت جهانی اونس طلا تا سطح ۱۳۵۸ رشد کند. این در حالی است که انتشار آمارهای قوی از بازار خرده فروشی آمریکا در ماه مه ۲۰۱۹ نشان دهنده بالا رفتن خرجکرد مصرف کنندگان است که می تواند نگرانی ها از کند شدن شدید رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال میلادی جاری را کاهش دهد.

انتشار این گزارش در معاملات روز جمعه موجب شده تا ضرورت کاهش فوری نرخ بهره کاهش یابد و قیمت جهانی اونس طلا از سطح مقاومت ۱۳۵۸ با کاهش به زیر سطح ۱۳۴۶ مواجه شود. عمده توجهات بازار به جلسه هفته ی جاری بانک فدرال رزرو آمریکا و اشاره این کمیته سیاست گذاری به کاهش نرخ بهره است. فعالان بازار احتمال می دهند نرخ بهره بانک فدرال تا پایان امسال حداقل دو نوبت کاهش یابد. در تقویم اقتصادی امروز از آمریکا آمار اقتصادی خاصی منتشر نخواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا