تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLN9) پیش بینی می شود قیمت آن ابتدا تا سطح مقاومت ۵۴٫۸۱ دلار در هر بشکه افزایش یابد و بعد از آن با کاهش به سطوح ۵۴٫۰۵ و ۵۳٫۲۸ مواجه شود که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح مشخص گردیده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی از یک موج نزولی –c- از سطح ۶۳٫۸۱ قرار گرفته است و موج افزایشی دیروز به عنوان استمرار موج افزایشی قیمت از سطح ۵۰٫۶۰ (پایین ترین سطح ۵ ژوئن ۲۰۱۹) در نظر گرفته می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال این الگو از سطح ۵۰٫۶۰ شبیه به یک الگوی صاف و مسطح می باشد که از سطح سه بخش یکسان تشکیل شده است و این بدان معنا است که هر گونه حرکت افزایشی محدود به سطح مقاومت ۵۴٫۸۱ خواهد بود.

با این حال اگر به هر دلیلی این سطح مقاومت ۵۴٫۸۱ با قدرت شکسته شود تاییدی در جهت تشکیل کف دو قلو در حوالی سطح ۵۰٫۷۹ خواهد بود که می تواند تارگت افزایشی در حدود ۵۸٫۷۰ را نشانه بگیرد. این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۳٫۲۸ با قدرت شکسته شود سیگنال فروش تا سطح حمایت بعدی ۵۲٫۳۳ صادر خواهد کرد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود موجودی ذخایر نفت آن از رقم قبلی ۲٫۲۰۶ میلیون بشکه به میزان ۱٫۰۷۷- میلیون بشکه کاهش داشته باشد. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRQ9) پیش بینی می شود قیمت آن بعد از یک حرکت اصلاحی نزولی کوتاه به نزدیکی سطح حمایت ۶۱٫۹۰ به سطوح ۶۳٫۱۲ و ۶۴٫۲۲ صعود کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و بررسی امواج الیوت ویو در چارت به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت دیده می شود موج افزایشی دیروز قیمت به عنوان استمرار چرخه سه موجی از سطح ۵۹٫۴۵ (پایین ترین سطح ۵ ژوئن ۲۰۱۹) در نظر گرفته می شود و موج سوم یعنی موج c در حال پیشروی به سوی سطح مقاومت ۶۴٫۲۲ یعنی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی است. با این حال به نظر می رسد که این موج خیلی سریع رشد کرده است و در حوالی سطح مقاومت ۶۲٫۴۴ تا حدی قدرت خود را از دست داده است و حرکات اصلاحی نزولی در زیر این سطح قابل پیش بینی است.

در چارت بعدی سطح مقاومت دیگری در نرخ ۶۲٫۷۷ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۴۹٫۹۳ به ۷۵٫۶۰) در چارت روزانه وجود دارد که فعلا مانع از تقویت بیشتر قیمت شده است. فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

لازم به ذکر است برای امروز در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۱٫۹۰ به هر دلیلی با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته پایین آن بسته شود منجر به کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال به سوی سطح حمایت بعدی ۶۱٫۳۵ دلار در هر بشکه خواهد شد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن