تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال بازار لندن 

در قیمت نفت خام سبک آمریکا در حرکت صعودی همانطور که در نمودار زیر مشخص است سطح مقاومت اولیه در نرخ ۱۰۶٫۳۰ دلار/بشکه قرار دارد و تنها در صورت شکست کامل این سطح می توان اقدام به خرید با هدف ۱۰۷٫۲۶ نمود.

با توجه به بررسی های فوق باید گفت که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۱۰۸٫۸۲ ( بالاترین سطح روز ۲ اوت ) به ۱۰۲٫۲۲ ( پایین ترین سطح روز ۸ اوت) تشکیل شده است و حرکت افزایشی اخیر که از سطح ۱۰۲٫۲۲ شروع شده فعلا در اطراف این منطقه مقاومت متوقف شده است و باید منتظر ماند و دید که آیا موفق به عبور از آن می شود یا خیر ؟

اگر شکسته شود براحتی فرصتی را برای ورود به پوزیشن های خرید با حد سود ۱۰۷٫۲۶ فراهم خواهد آورد که این هدف بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی قرار گرفته است.

همچنین در نمودار زیر می بینیم که هیچ کدام از سطوح فیبوناچی از حرکت اصلاحی ۱۰۹٫۳۲ به ۱۰۲٫۲۲ نتوانسته اند که به عنوان مقاومت قوی در برابر این صعود قیمت عمل کنند و این موضوع نشان می دهد که حرکت افزایشی روز جمعه مخالف جهت حرکت کاهشی از سطح ۱۰۸٫۸۲ رخ داده است.

بنابراین برای امروز بسته شدن قیمت در بالای نرخ ۱۰۶٫۳۰ روند صعودی را تقویت خواهد کرد. در حال حاضر معامله گران در انتظار شکسته شدن قیمت ۱۰۶٫۳۰ هستند اما چنانچه نتواند از این سطح عبور کند احتمال برگشت و عقب نشینی به سوی ۱۰۴٫۷۴ دلار/بشکه ( بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) را نباید دست کم گرفت.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال همانطور که می بینید قیمت نتوانسته که از سطح مقاومت ۱۰۸٫۴۷ دلار/بشکه عبور کند و احتمال اینکه مقداری برگشت نماید محتمل به نظر می رسد و البته در حرکت نزولی انتظار داریم که در اطراف سطح ۱۰۷٫۴۰ مورد حمایت قرار گیرد .

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۱۱۰٫۰۹ ( بالاترین سطح روز ۲ اوت) به ۱۰۵٫۸۵ ( پایین ترین سطح روز ۸ اوت) قرار گرفته است. بررسی های انجام شده بر روی نمودار نفت برنت حاکی از آن است که موج افزایشی در اطراف سطح مقاومت ۱۰۸٫۴۷ تکمیل شده است و احتمال اینکه در هفته جاری برگشت نماید زیاد است.

در هر صورت سطح حمایت اولیه بر روی نرخ ۱۰۷٫۴۷ ( فیب ۳۸٫۲ درصدی) تشکیل شده است و چنانچه با قدرت به زیر این سطح کاهش یابد می تواند به ۱۰۶٫۸۵ ( بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) کاهش یابد. در حرکت صعودی نیز تنها نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۰۸٫۴۷ موجب تقویت قیمت به سمت ۱۰۹٫۰۹ دلار/بشکه خواهد شد که در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت