تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن تا سطوح ۱۳۹۵ و ۱۴۰۴ افزایش یابد و این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۳۷۰ در چارت روزانه به وضوح نشان داده است و سیگنال خرید در بازار صادر کرده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۱۱۵۹ تشکیل شده بود که دیشب بعد از انتشار بیانیه ملایم بانک فدرال رزرو آمریکا با قدرت شکسته شد و به باور ما تا سطح ۱۴۰۴ هیچ مقاومت قوی دیگری وجود ندارد که بتواند جلوی افزایش کنونی قیمت را بگیرد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی قیمت کوتاه و محدود به سطوح ۱۳۷۰ و ۱۳۶۵ (بالاترین سطح ۱۱ آوریل ۲۰۱۸) خواهد بود که می تواند فرصتی را برای خریداران فراهم آورد. در چارت یک ساعته نیز قیمت جهانی اونس طلا در موج پنجم در حال افزایش است که از پنج موج کوچک شکل گرفته است.

از نظر تحلیل تکنیکال موج قوی سوم ۳-۵ می تواند قیمت را به نرخهای بالای ۱۳۸۱ بکشاند و در این موج قیمت تا سطوح ۱۳۹۵ و ۱۴۰۴ افزایش یابد. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی افزایشی آن به وضوح مشخص شده اند.

قیمت جهانی اونس طلا پس از آنکه بانک فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد که نرخ بهره در اواخر سال میلادی جاری کاهش می یابد با رشد ۱٫۸ درصدی به بالاترین سطح خود در بیش از پنج ساله گذشته صعود کرد و شاخص جهانی دلار آمریکا و نرخ بازدهی اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده به شدت کاهش یافتند. بطوریکه نرخ بازدهی اوراق قرضه ده ساله آمریکا برای اولین بار از سال میلادی ۲۰۱۶ به این سو به زیر سطح %۲٫۰۰ کاهش یافت.

بانک فدرال رزرو در بیانیه دیشب خود اعلام کرد که آماده است برای مقابله با ریسک های تجاری و نگرانی های روز افزون از رشد ضعیف تورم در جلسه ماه آینده اقدام به کاهش نرخ بهره خود کند. کاهش نرخ بهره بانک فدرال علاوه بر کاهش ارزش دلار آمریکا می تواند موجب کاهش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازارهای مطمئن و امنی نظیر بازار طلا شود.

کمیته بازار آزاد بانک فدرال با ترکیب آرای ۹ به ۱ رای به حفظ نرخ بهره معیار در محدوده هدف ۲٫۲۵٪ تا ۲٫۵٪ داد. با توجه به این عدم اطمینان و فشارهای کُند تورم، این کمیته دقیقا بر پیامدهای اطلاعات ورودی برای چشم انداز اقتصادی نظارت خواهد کرد و برای ادامه حفظ ثبات اقتصادی اقدامات مناسب را اعمال خواهد کرد و از نظر بانک فدرال رزرو دو نوبت کاهش نرخ بهره در سال جاری محتمل و مناسب است و این در حالی است که در جلسه دیشب جیمز بولارد رای به کاهش نرخ بهره داده بود.

تقریبا نیمی از سیاستگذاران بانک فدرال مایل به کاهش نرخ بهره و هزینه های قرض گرفتن در شش ماه آینده هستند. در حالی که پیش بینی های اقتصادی جدید ، دیدگاه های سیاست گذاران نسبت به رشد و بیکاری عمدتا بدون تغییر بوده است، در سال جاری نرخ تورم اصلی تنها ۱٫۵ درصد پیش بینی شده که پایین تر از ۱٫۸ درصد پیش بینی شده در ماه مارس است.

یک نفر از اعضای بانک فدرال خواستار کاهش یک پله نرخ بهره تا پایان سال میلادی جاری و هفت نفر از اعضای بانک فدرال خواستار کاهش دو پله نرخ بهره و هشت نفر خواستار عدم تغییر نرخ بهره شدند و تنها یک نفر گفت نرخ بهره باید تا پایان سال یک پله افزایش یابد.

در واقع می توان گفت تقریبا نیمی از اعضا خواهان نرخ های پایین بهره هستند که همین مساله باعث تقویت قیمت جهانی اونس طلا به بالاترین نرخهای ۵ ساله گذشته شده است. میانگین نرخ بهره در پایان سال ۲۰۲۰ رقم ۲٫۱٪ نسبت به رقم قبل ۲٫۶٪ است. در بیانیه دیشب عبارت قبلی مبنی بر اینکه در مورد نرخ بهره باید رویکرد صبر و انتظار را پیش بگیرید ، حذف شد و این‌ بدان معناست که کاهش نرخ بهره در ماه جولای قریب الوقوع است.

به نظر می رسد که هزینه های خانوارها افزایش پیدا کرده است، اما سرمایه گذاری ثابت شده تجاری کاهشی بوده است. فعالیت با شیب ملایمی در حال افزایش است. بانک فدرال رزرو برای ادامه تثبیت رشد اقتصادی و یک بازار کار قوی و تورم نزدیک به هدف عمل خواهد کرد. عدم اطمینان در مورد چشم انداز رشد اقتصادی مداوم افزایش یافته است. به نظر می رسد هزینه خانوارها از سال های قبل افزایش یافته است‌. شاخص های ثابت سرمایه گذاری تجاری کاهشی بوده است.

معیارهای سنجش انتظارات تورمی بلندمدت کمی تغییر کرده است. در واکنش به این خبر ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای اصلی بازار کاهش یافت و قیمت جهانی اونس طلا به بالای سطوح مقاومت ۱۳۶۵ و ۱۳۷۰ افزایش یافته است و انتظار می رود حرکت صعودی قیمت به سطح مقاومت بعدی ۱۴۰۴ ادامه یابد که در چارت بالا مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا