تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۱۴۳۹ را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۱۴۶۱ افزایش داشته باشد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی از یک موج صعودی (۳) از سطح ۱۳۳۲ تشکیل شده است و در این موج قادر است خود را تا سطح ۱۴۹۷ بالا برساند و الگوی پرچم (Pennant) نیز اشاره به همین تارگت ۱۴۶۱ دارد.

باید توجه داشت از آنجایی که اونس طلا توانسته از سطح مقاومت ۱۴۲۰ عبور کند می بایست در چارت روزانه در موج صعودی C منتظر تارگت های افزایشی ۱۴۳۹ و ۱۴۶۱ بود و هر گونه حرکت اصلاحی نزولی به زیر سطح ۱۴۲۰ محدود به نزدیکی سطوح حمایت ۱۴۱۱ و ۱۴۰۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) خواهد بود. از این رو احتمال حرکت صعودی بیشتر است و بسته شدن قیمت در بالای سطح ۱۴۳۹ می تواند به تقویت بیشتر قیمت بیانجامد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی افزایشی آن به وضوح مشخص شده اند.

انتشار اخباری مبنی بر اتخاذ سیاست های انبساطی از سوی بانک های مرکزی جهان مخصوصا بانکهای مرکزی آمریکا و اروپا و همچنین ادامه تنش ها در خاورمیانه موجب تداوم اشتیاق معامله گران برای سرمایه گذاری در بازار جهانی طلا به بالاترین نرخهای ۶ ساله اخیر شده است.

آمار موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) به ۸۰۱٫۹۶۱ تن افزایش یافت و شاخص جهانی دلار آمریکا به دلیل گمانه زنی ها از کاهش نرخ بهره بانک فدرال در ماه آینده به پایین ترین سطح ۳ ماهه سقوط کرده است.

اظهارنظرهای افزایشی موجب تقویت قیمت طلا تا سطح ۱۴۳۹ شده است، به خصوص این حقیقت که بانک های مرکزی جهان (مخصوصا آمریکا و اروپا) در حال انبساطی تر کردن سیاست پولی خود هستند باعث تقویت قیمت کالاهای خام به ویژه قیمت جهانی اونس طلا شده است.

تنش ها در منطقه خاورمیانه بین ایران و آمریکا در رشد قیمت جهانی اونس طلا موثر بوده است و از سوی دیگر در آستانه ی جلسه گروه بیست (G20) جنگ تجاری بین آمریکا و چین هنوز مایه نگرانی سرمایه گذاران است و هنگام بروز وضعیت های خطیر سیاسی و اقتصادی ، طلا معمولا به محلی امن برای سرمایه گذاری تبدیل می شود.

با توجه به مواضع سیاست های پولی انبساطی بانک های مرکزی جهان قیمت جهانی اونس طلا در روندی افزایشی قرار گرفته است و علت اصلی افزایش آن علاوه بر سیگنال بانک مرکزی آمریکا به کاهش نرخ بهره بالا گرفتن تنش ها بین ایران و آمریکا بوده است.

اکنون قیمت جهانی اونس طلا فاصله بسیار اندکی با نرخ ۱۴۳۹ دارد و چنانچه به بالای سطح ۱۴۳۹ برسد خود را گامی دیگر به سطوح ۱۴۶۱ و ۱۴۹۶ نزدیک خواهد کرد که در چارت بالا مشاهده می فرمائید. در تقویم اقتصادی امروز از ایالات متحده آمریکا آمارهای ضریب اطمینان مصرف کنندگان ، فروش خانه های نوساز و سخنرانی جرومی پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا مورد توجه فعالان بازار است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا