تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLQ9) پیش بینی می شود قیمت آن تا سطوح ۵۹٫۷۹ و ۶۰٫۵۶ دلار در هر بشکه افزایش یابد و بعد از آن روند صعودی خود را معکوس کند و با کاهش قیمت مواجه شود که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است. آمارهای صنعتی نشان می دهد که میزان ذخایر نفت خام آمریکا بیش از حد انتظار کاهش یافته و نگرانی ها از تنش های خاورمیانه ادامه دارد که این عوامل باعث تقویت قیمت نفت شده است.

همانطور که در چارت دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا در موج افزایشی ۵ یعنی آخرین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۵۱٫۵۰ در حال نوسان است و از آنجایی که موج ۳ خیلی زیاد ادامه داشته است این موج ۵ بزودی به پایان خواهد رسید.

به باور ما کف دو قلو به تارگت افزایشی ۵۸٫۸۴ اشاره کرده است اما موج ۵ هنوز هیچ نشانه ای در جهت اینکه سقف قیمت در حوالی این سطح مقاومت ساخته شود بوجود نیامده است. بر اساس آمار این موسسه ، میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۲۱ ژوئن با ۷٫۵ میلیون بشکه کاهش به ۴۷۴٫۵ میلیون بشکه رسیده در حالی که فعالان بازار نفت انتظار کاهش تنها ۲٫۵ میلیون بشکه ای را داشتند.

از این رو احتمالا قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش از این که ریزش داشته باشد ابتدا تا سطوح ۵۹٫۷۹ و ۶۰٫۵۶ افزایش یابد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی از یک موج نزولی –c- از سطح ۶۳٫۸۱ تشکیل شده است.

در حرکت نزولی نیز چنانچه سطح حمایت ۵۸٫۱۹ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته زیر آن بسته شود سیگنال فروش تا سطح حمایت بعدی ۵۶٫۸۴ صادر خواهد کرد. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRQ9) پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۶۶٫۴۳ را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۶۸٫۰۷ صعود کند. همانطور که در چارت دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند نزولی ۷۳٫۴۰ به ۵۹٫۴۵ تشکیل شده است.

در واقع بعد از یک حرکت اصلاحی کم عمق دوباره روند صعودی به سوی سطح ۶۸٫۰۷ را از سرگرفته است که این موضوع را کف دو قلو در حوالی سطح ۵۹٫۴۵ نشان داده است. لازم به ذکر است در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۴٫۷۸ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته زیر آن بسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح حمایت بعدی ۶۲٫۷۴ دلار در هر بشکه می شود.

امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود موجودی ذخایر نفت آن از رقم قبلی ۳٫۱۰۶- میلیون بشکه به میزان ۲٫۵۴۰- میلیون بشکه کاهش داشته باشد.

اداره کل اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) هر هفته گزارشی از تغییرات نفت خام نگهداری شده توسط شرکت های آمریکایی ارائه میدهد. سطح ذخایر نفتی انبار شده در شرکت ها، بر قیمت فرآورده های نفتی تاثیر گذار هستند و تغییر قیمت فرآورده های نفتی نیز نهایتا بر تورم تاثیر می گذارد.

در صورتیکه رشد ذخایر نفت خام بیش از حد انتظارات باشد، به این معنی است که تقاضا برای نفت خام ضعیف است و قیمت نفت را می تواند کاهش دهد اما اگر ذخایر نفت خام کمتر از میزان پیش بینی بازار باشد یا سطح ذخایر بیش از اندازه کاهش یابند، به معنی تقاضای بازار برای نفت است. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن