تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن در نزدیکی سطوح ۱۳۸۵ و ۱۳۷۶ مورد حمایت قرار گیرد و بعد از آن به سوی سطح ۱۴۰۰ دست یابد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت آن در موج (۴) یعنی چهارمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۲۶۸ تشکیل شده است.

سه موج این موج (۴) را شکل داده است و در موج جاری c پیش بینی می شود این حرکت اصلاحی نزولی در حوالی یکی از سطوح حمایت ۱۳۸۵ یا ۱۳۷۶ (خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی و ۵۰ درصدی) پایان یابد. بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن دیگر از روند صعودی ۱۳۳۲ سطح حمایت قیمت را بر روی ۱۳۷۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی) نشان می دهد که می تواند حمایت خوبی برای اونس طلا باشد.

با این حال باید توجه داشت در حرکت نزولی چنانچه کندل دو ساعته زیر سطح ۱۳۷۶ بسته شود سیگنال فروش تا سطح ۱۳۶۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی) صادر خواهد کرد. در غیر این صورت می بایست از حوالی سطوح حمایت ۱۳۸۰ و ۱۳۷۶ منتظر افزایش قیمت به سطح ۱۴۰۰ بود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید. چارت روزانه نیز سطوح حمایت را به ترتیب بر روی ۱۳۸۶ و ۱۳۷۰ (خطوط فیبوناچی پروجکشن ۹۳ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی) نشان می دهد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در نشست گروه بیست (G20) که در ژاپن برگزار شد سران آمریکا و چین با شروع مجدد مذاکرات تجاری و توقف اعمال تعرفه‌های جدید بر کالاهای چینی موافقت کردند که در واکنش به این خبر قیمت جهانی اونس طلا به پایین سطح ۱۳۸۶ (کمترین نرخهای یک هفته گذشته) کاهش یافت و برای امروز با سطوح حمایت ۱۳۸۰ و ۱۳۷۶ روبرو است.

هر دو طرف آمریکا و چین قرار است مذاکرات تجاری را آغاز کنند و گفتگوهایی در مورد مسائل خاص داشته باشند. از سوی دیگر آمار موجودی ذخایر طلا صندوق سرمایه گذاری جهانی اسپایدر به ۷۹۴٫۰۳۷ تن کاهش یافته است.

به باور ما هر گونه کاهش در درگیری های تجاری تقاضای اونس طلا را کاهش می دهد. دونالد ترامپ و شی جین پینگ، روسای جمهور آمریکا و چین در اجلاس جی ۲۰ در اوساکای ژاپن با هم دیدار کردند. این مذاکرات تا حدودی به حل جنگ طولانی مدت تجاری بین دو کشور کمک کرده است اما برای رسیدن به توافق جامع چالش های زیادی را پیش رو دارند.

از آنجایی که اونس طلا به دلار آمریکا قیمت گذاری می شود با آتش بس جنگ تجاری میان آمریکا و چین ، افزایش ارزش دلار آمریکا سبب می شود تا طلا برای خریداران با دیگر ارزهای بین المللی به نظر گرانتر برسد و در نتیجه تقاضا پایین آمده و قیمت اونس طلا را نیز کاهش می دهد. بطور کل فلزاتی که به دلار آمریکا قیمت گذاری می شوند با ارزش این ارز نسبت عکس دارند که مشهود ترین آنها طلاست.

حال با توجه به اینکه چین و آمریکا برای پایان دادن به جنگ تعرفه‌ها ، مذاکرات را از سر گرفته اند باید دید این هفته در آستانه گزارش ماهیانه اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا رفتار اونس طلا در برخورد به سطوح حمایت ۱۳۸۰ و ۱۳۷۶ چگونه خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا