تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح مقاومت ۱۴۰۰ افزایش یابد و این موضوع را برخورد قیمت به سطوح حمایت ۱۳۸۷ و ۱۳۸۵ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۱۳۳۲ و خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از یک موج نزولی c از سطح ۱۴۲۴ قرار دارند.

خط روند نزولی رسم شده اشاره به تارگت افزایشی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۹ دارد و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۳۸۵ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطوح ۱۳۷۶ و ۱۳۶۶ می شود. در چارت روزانه بررسی خطوط فیبوناچی پروجکشن سطح حمایت قیمت را بر روی ۱۳۸۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۹۳ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۱۱۵۹) نشان می دهد و به باور ما این سطوح حمایت به خوبی تا کنون توانسته اند که مانع خوبی در برابر ریزش قیمت شوند.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۱۳۸۱ (پایین ترین سطح ۱ جولای ۲۰۱۹) تاییدی در جهت شکست کامل حمایت ۱۳۸۶ می باشد که می تواند تارگت نزولی ۱۳۷۰ را نمایان سازد. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

امروز مشخص شد که آمار موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) به ۸۰۰٫۲۰۰ تن افزایش یافته و براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطه بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد. نگرانی ها از کاهش رشد اقتصادی به دلیل ضعف آمارهای تولیدی جهانی و اختلال در روابط تجاری میان آمریکا و اروپا از جمله دلایل این حرکت افزایشی اونس طلا از سطح حمایت ۱۳۸۰ به شمار می رود.

آمریکا روز دوشنبه فشار بر اروپا را افزایش داد و پیشنهاد اعمال تعرفه‌های جدید تجاری به ارزش ۴ میلیارد دلار علیه اتحادیه اروپا را اعلام کرد. این تعرفه‌ها بر اساس فهرست اولیه‌ای که دفتر نمایندگی تجاری آمریکا در ماه آوریل تنظیم کرده بود، آماده شده است.

این تعرفه‌ها در واکنش به یارانه‌های پرداختی اتحادیه اروپا به صنعت هواپیمایی و کالاهای فهرست شده به ارزش ۲۱ میلیارد دلار بوده است. تنش‌های تجاری بین آمریکا و شرکای بزرگ اقتصادی اش مثل چین و اروپا تاثیر منفی زیادی بر بازارهای بین‌المللی و مبادلات تجاری داشته است که همین موضوع به تقویت قیمت جهانی اونس طلا از سطح حمایت ۱۳۸۰ کمک کرده است.

فعالیت های کارخانه ای در بیشتر کشورهای اروپایی و آسیایی در ماه ژوئن با کاهش مواجه شده و از سوی دیگر نیز میزان رشد تولید در آمریکا کاهش یافته است. این شاخص های ضعیف اقتصادی موجب شده تا بانک های مرکزی جهان در میانه جنگ تجاری برای جلوگیری از بروز رکود تحت فشار انجام اقدامات محرک اقتصادی قرار بگیرند که همین امر باعث تقویت قیمت جهانی طلا شده است. به دلیل تاثیرات ناشی از برگزیت و کندی رشد اقتصاد جهان، سرعت رشد اقتصادی انگلیس کاهش یافته و این رشد ممکن است در سه ماهه دوم امسال منفی شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا