تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLQ9) سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۵۵٫۲۳ دلار در هر بشکه سقوط کند و فروشندگان زیادی را وارد بازار کند و از منظر تحلیل تکنیکال این حرکت نزولی را شکسته شدن کامل سطح حمایت ۵۷٫۱۶ در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت ۵۷٫۱۶ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۶۰٫۲۸ قرار داشت که با قدرت شکسته شد و سطح حمایت بعدی بر روی ۵۵٫۲۳ دیده می شود که اگر این سطح حمایت نیز شکسته شود منجر به کاهش بیشتر قیمت آن تا سطح ۵۳٫۶۸ خواهد شد.

از نگاه تحلیل تکنیکال حرکت کاهشی کنونی قیمت نفت خام سبک آمریکا به عنوان ادامه ی حرکت نزولی قیمت از سطح ۶۳٫۸۱ (بالاترین سطح ۲۰ مه ۲۰۱۹) در نظر گرفته می شود که می تواند قیمت را تا سطح ۵۲٫۱۲ پایین بکشاند.

در چارت روزانه نیز بررسی امواج الیوت سناریوی نزولی قیمت را پیش بینی کرده است و همانطور که در چارت مشخص گردیده است قیمت آن در موج نزولی بسیار بزرگ تر (C) در حال ریزش به سوی سطح ۵۱٫۶۲ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند صعودی ۴۲٫۳۶ به ۶۶٫۶۰ تشکیل شده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

به باور ما نزدیک ترین تارگت نزولی بر روی ۵۴٫۴۸ دیده می شود که بسیار نزدیک به سطح ۵۵٫۲۳ در چارت تایم فریم یک ساعته است. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی کوتاه و محدود به سطح مقاومت ۵۷٫۳۴ خواهد بود که دوام چندانی نخواهد داشت. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های نزولی بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRQ9) سیگنال فروش صادر کرده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۶۰٫۶۸ سقوط کند و فروشندگان زیادی را وارد بازار کند که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۶۳٫۰۴ در چارت تایم فریم یک ساعته به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۶۶٫۸۵ تشکیل شده است و سطح حمایت بعدی بر روی ۶۰٫۶۸ دیده می شود که اگر به هر دلیلی شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۵۸٫۷۸ می شود. از منظر تحلیل بنیادی به دلیل نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی شاهد ریزش قیمت نفت هستیم و تمدید ۹ ماهه توافق کاهش تولید کمک چندانی به تقویت قیمت نفت نکرد.

به باور ما حرکت نزولی فعلی به عنوان ادامه ی روند نزولی قیمت از سطح ۷۵٫۶۰ (بالاترین سطح ۲۵ آوریل ۲۰۱۹) در نظر گرفته می شود و در این موج نزولی می تواند قیمت را تا سطح ۵۶٫۸۷ پایین بکشاند. در چارت روزانه تصویر بزرگ تر نشان می دهد که موج C بخشی از یک موج بزرگ تر (C) است که سومین موج از روند نزولی از سطح ۸۶٫۷۴ (بالاترین سطح ۳ اکتبر ۲۰۱۸) تلقی می شود.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند صعودی ۴۹٫۹۳ به ۷۵٫۶۰ سطح حمایت قیمت را بر روی ۵۹٫۷۴ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی) نشان می دهد و به باور ما حرکت اصلاحی که در برخورد به این سطح حمایت اتفاق افتاده است به احتمال زیاد در حوالی سطح مقاومت ۶۵٫۷۹ پایان یافته است و موج نزولی C با تارگت ۵۹٫۷۴ دلار در هر بشکه احیا شده است.

امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود موجودی ذخایر نفت آن از رقم قبلی ۱۲٫۷۸۸- میلیون بشکه به میزان ۲٫۹۶۴- میلیون بشکه کاهش داشته باشد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های نزولی بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن