تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن از سطح مقاومت ۱۴۳۴ عبور کند و تا سطوح مقاومت بعدی ۱۴۴۲ و ۱۴۵۵ صعود کند. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۱۴۳۴ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۱۳۳۲ قرار دارد.

قیمت جهانی اونس طلا در اولین تلاش خود موفق به تثبیت بالای این سطح مقاومت نشد و به خاطر همین برای تجمیع انرژی به سطح حمایت ۱۴۰۳ اصلاح کرد و هم اکنون نیز در حال تلاش برای گذر از سطح مقاومت اولیه ۱۴۲۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی) می باشد که می تواند پتانسیل افزایش قیمت به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۴۳۹ را فراهم آورد.

از منظر تحلیل تکنیکال حرکت افزایشی شارپی اخیر نشاندهنده قدرت موج افزایشی ۳ – (۳) است که می تواند قیمت را تا سطح ۱۴۷۶ برساند و الگوی پرچم (Flag) نیز به همین تارگت افزایشی اشاره دارد. لازم به ذکر است در حرکت اصلاحی سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۱۴۰۳ و ۱۳۸۶ دیده می شوند که می تواند فرصت های را برای خریداران ایجاد کند.

در چارت روزانه نیز قیمت جهانی اونس طلا در موج افزایشی C از سطح ۱۱۵۹ قرار گرفته است که در این موج بعد از عبور از سطح مقاومت ۱۴۳۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی) هدف های افزایشی ۱۴۶۱ و ۱۴۹۶ را نشانه گرفته است و حرکت اصلاحی نزولی که در برخورد به سطح مقاومت ۱۴۳۹ اتفاق افتاد در حوالی سطح حمایت ۱۳۸۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۹۳ درصدی) به پایان رسید.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

اگرچه ما در این سلسله مقالات قصد تحلیل تکنیکی بازار را نداریم اما بواسطه پیوند گریز ناپذیر عوامل بنیادین با خطوط مهم در تایم فریم های بالا مناسب می دانیم تا به بعضی نکات تکنیکی و چشم انداز قیمت جهانی اونس طلا در سه ماهه آینده اشاره داشته باشیم و به نظر می رسد دوران تازه ای در بازار آغاز شده که برنده احتمالی آن اونس طلا خواهد بود.

برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن در سه ماهه سوم سال میلادی ۲۰۱۹ به سطح ۱۴۸۳ افزایش یابد و در صورت شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۱۵۸۶ صعود کند. براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند نزولی ۱۹۲۵۰ (بالاترین سطح سال ۲۰۱۱) به ۱۰۴۵ (پایین ترین سطح سال ۲۰۱۵) تشکیل شده است و از منظر تحلیل تکنیکال افزایش جاری قیمت در موج B شکل گرفته است که دومین موج از چرخه موج اصلاحی احتمالی از سطح ۱۹۲۰ می باشد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

هنوز مشخص نیست این موج B تا چه حد می تواند قوی باشد اما اگر الگوی قیمت از سطح ۱۹۲۰ به یک الگوی مسطح بزرگ تبدیل شود ممکن است تا این سطح تقویت شود اما اگر این الگو تبدیل به یک الگوی زیگزاگ شکل شود ممکن است این حرکت افزایشی در حوالی سطح مقاومت ۱۵۸۶ پایان یابد.

در چارت پایین الگوی پرچم به تارگت افزایشی ۱۷۱۳ اشاره کرده است که این سطح مابین نرخهای ۱۵۸۶ و ۱۹۲۰ است با این حال بهتر است در کوارتر سوم سال میلادی جاری تارگت افزایشی واقع بینانه اونس طلا را در حدود سطح ۱۵۸۶ در نظر گرفت.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا بعد از سه سال نوسان پایین سطح مقاومت ۱۳۸۰ بالاخره توانست از این سطح مقاومت عبور کند که این سطح حالا تبدیل به حمایت قوی شده است. به باور ما این مهم است که برای تحقق تارگت افزایشی ۱۵۸۶ بتواند به همین صورت در بالای سطح حمایت ۱۳۸۰ باقی بماند زیرا اگر به هر دلیلی کندل هفتگی پایین سطح ۱۳۸۰ بسته شود سناریوی نزولی به سوی سطح ۱۲۵۲ را رقم خواهد زد.

بررسی چارت هفتگی نشاندهنده ساختار موجی از رالی افزایشی از سطح ۱۰۴۵ است و سه موج این روند صعودی را بوجود آورده است. موج سوم یعنی موج c از پنج موج کوچک تر ساخته شده است و افزایش شارپی قیمت در هفته های اخیر روند پیشرفت یک موج قدرتمند ۳ را تایید کرده است که می تواند قیمت را تا سطوح ۱۶۱۴ و ۱۶۹۲ هدایت کند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی تشکیل شده اند. در مجموع می توان گفت با توجه به مومنتوم قوی افزایشی فعلی مادامیکه قیمت جهانی اونس طلا به سطوح مقاومت ۱۴۸۳ و ۱۴۸۹ نزدیک نشده است نباید انتظار شکل گیری موج های اصلاحی بزرگ در بازار باشیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ماهیانه قیمت جهانی اونس طلا