تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLQ9) پیش بینی می شود قیمت آن در سه ماهه سوم سال میلادی ۲۰۱۹ مجدد سطح حمایت ۴۵٫۴۷ دلار در هر بشکه را لمس کند و در صورت شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۳۸٫۰۵ سقوط کند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند صعودی ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح فوریه ۲۰۱۶) به ۷۶٫۹۰ (بالاترین سطح اکتبر ۲۰۱۸) قرار دارد. هر چند قیمت در برخورد به این سطح حمایت با افزایش روبرو شده است اما قویا پیش بینی می شود قیمت آن در حوالی سطح مقاومت ۶۴٫۹۰ پایان یابد.

از منظر تحلیل تکنیکال کاهش قیمت از سطح ۷۶٫۹۰ از سه موج شکل گرفته است و موج جاری C در حال ریزش قیمت به سطوح ۴۵٫۴۷ و ۳۸٫۰۵ است. به باور ما افزایش قیمت از سطح ۴۲٫۳۶ (پایین ترین سطح دسامبر ۲۰۱۸) به عنوان ادامه سیر افزایشی از سطح ۲۶٫۰۵ در نظر گرفته نمی شود زیرا الگوی بلند مدت گوه یا کنج که از سطح ۱۴۷٫۲۷ (بالاترین سطح جولای ۲۰۰۸) شروع شده تکمیل نشده است.

در چارت پایین به نظر می رسد که پنج موج این الگوی گوه یا کنج را بوجود آورده است و موج آخر یعنی موج e می تواند قیمت را تا سطح ۲۶٫۰۵ پایین بکشاند که این سطح محل برخورد قیمت به خط روند پایینی از این الگو است. یک بررسی دقیق تر از رالی افزایشی ۲۶٫۰۵ در چارت روزانه نشان می دهد که موج افزایشی جاری از سطح ۵۰٫۶۰ (پایین ترین سطح ۵ ژوئن ۲۰۱۹) ممکن است در حوالی سطوح ۵۸٫۶۰ و ۶۰٫۴۹ پایان یابد که این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۶۶٫۶۰ به ۵۰٫۶۰ تشکیل شده اند و بعد از آن می بایست منتظر از سرگیری روند نزولی قیمت در موج کاهشی C بود که می تواند تارگت های نزولی ۴۵٫۲۵ و ۳۲٫۰۶ را نمایان سازد.

در حرکت صعودی نیز چنانچه به هر دلیلی سطح مقاومت ۶۰٫۴۹ با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطوح ۶۴٫۹۰ و ۶۶٫۶۰ می شود و افزایش بیش از سطح مقاومت ۶۶٫۶۰ به معنای گسترش روند صعودی آغاز شده از سطح ۲۶٫۰۵ به سوی سطح مقاومت ۷۶٫۹۰ خواهد بود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های نزولی بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRU9) پیش بینی می شود قیمت آن در سه ماهه سوم سال میلادی ۲۰۱۹ سطح ۴۹٫۹۳ یعنی پایین ترین سطح ۲۶ دسامبر ۲۰۱۸ را لمس کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال موج افزایشی قیمت از این سطح در موج b شکل گرفته است که دومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۸۶٫۷۴ (بالاترین سطح ۳ اکتبر ۲۰۱۸) محسوب می شود. به باور ما این موج B به احتمال زیاد به صورت عمیقا یا کلا در موج نزولی جاری C که از سطح ۷۵٫۶۰ آغاز گردیده معکوس یا وارونه خواهد شد.

یک بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن موید آن است که موج نزولی C قادر است قیمت را تا سطوح ۵۲٫۸۵ و ۳۸٫۷۹ پایین بکشاند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی واقع شده اند.

پیش تر یک چرخه بزرگ تر از سطح ۲۷٫۱۰ یک حالت موج اصلاحی را اتخاذ کرده است و این ویژگی به معنای آن است که رالی صعودی آغاز شده از سطح ۴۹٫۹۳ به سختی می تواند خود را به بالای سطح مقاومت ۷۵٫۶۰ برساند و این چرخه ۶۹۸ روز زمان برد تا تکمیل شود.

موج جاری کمتر از ۲۰۰ روز طول کشیده و به نظر می رسد که خیلی کوتاه باشد تا تکمیل شود. از نگاه تحلیل تکنیکال قبل از اینکه روند نزولی احیا شود رالی افزایشی قیمت از سطح ۵۹٫۴۵ (پایین ترین سطح ۵ ژوئن ۲۰۱۹) ممکن است تا سطوح مقاومت ۶۶٫۹۱ و ۷۰٫۲۳ امتداد داشته باشد و این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از یک موج C قرار گرفته اند که این سطوح مماس با خط روند نزولی رسم شده از سطح ۸۶٫۷۴ می باشد.

در چارت پایین افزایش قیمت به بالای سطح ۷۲٫۶۶ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند صعودی ۲۷٫۱۰ به ۸۶٫۷۴) سیگنال استمرار روند صعودی به سوی سطح ۸۶٫۷۴ صادر خواهد کرد. در چارت هفتگی نیز افزایش قیمت از سطح ۴۹٫۹۳ صرفا یک موج پول بک به سوی خط روند افزایشی رسم شده می باشد و به باور ما این حرکت پول بک به حد افراط رسیده است.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند صعودی ۴۹٫۹۳ به ۷۵٫۶۰ نشاندهنده سطح حمایت بر روی ۵۹٫۷۴ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی است که باعث شکل گیری پول بک دوم شده است.

به باور ما پول بک دوم خیلی کوتاه و ضعیف تر از پول بک اول خواهد بود و به احتمال زیاد در حوالی سطح ۶۹٫۵۴ پایان خواهد یافت که این سطح در نزدیکی ۷۰٫۲۳ قرار دارد و از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیکی نفوذ قیمت به زیر سطح حمایت ۵۹٫۷۴ تاییدی در جهت استمرار موج نزولی C به سوی سطح ۴۹٫۹۳ دلار در هر بشکه خواهد بود که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن