تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLQ9) پیش بینی می شود قیمت آن دو مرتبه سطح حمایت ۵۶٫۵۰ دلار در هر بشکه را تاچ کند و این موضوع را تکمیل شدن این حرکت اصلاحی در برخورد به این سطح حمایت نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۶۰٫۲۸ قرار دارد و در این موج قادر است خود را تا سطوح ۵۴٫۱۷ و ۵۰٫۳۹ پایین بکشاند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از کاهش قیمت از سطح ۶۰٫۲۸ به ۵۶٫۰۴ سطح مقاومت قیمت را بر روی ۵۸٫۶۶ نشان می دهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی واقع شده است و همانطور که در چارت دیده می شود این در حرکت افزایشی هر چند مقداری به بالای سطح مقاومت ۵۷٫۹۴ رسید اما در حوالی نرخهای زیر سطح مقاومت ۵۸٫۶۶ به پایان رسیده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

بررسی چارت روزانه قیمت نیز بیانگر آن است که نوسانات قیمت در حوالی سطح حمایت ۵۷٫۳۴ رو به پایان است و قیمت آن در حال ریزش به سوی سطح ۵۴٫۴۸ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۴۲٫۳۶ به ۶۶٫۶۰ وجود دارد.

از منظر تحلیل تکنیکال به محض شکسته شدن سطح ۵۶٫۲۹ (پایین ترین سطح ۵ جولای ۲۰۱۹) این تارگت نزولی ۵۴٫۴۸ دلار در هر بشکه تایید خواهد شد. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های نزولی بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRU9) سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۶۳٫۱۵ سقوط کند و این موضوع را تکمیل شدن حرکت اصلاحی افزایشی از سطح ۶۲٫۰۹ (پایین ترین سطح ۳ جولای ۲۰۱۹) در چارت به وضوح نشان داده است.

جنگ تجاری میان آمریکا و چین در حال ورود به دومین سال خود است و این مسئله بر رشد اقتصاد جهانی تاثیر منفی گذاشته است و قیمت نفت به دلیل نگرانی از کاهش تقاضا شاهد افت بوده است که در چارت بعدی به وضوح مشاهده می فرمائید.

براساس آن چیزی که در چارت دیده می شود این حرکت افزایشی یک حالت موج اصلاحی به خود گرفته است. موج سوم یعنی موج c تقریبا با موج اول یعنی موج a برابر بوده که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است. چنین برابری یک سیگنال متقاعد کننده ی در جهت اتمام حرکت افزایشی است.

در همین حال قیمت نفت برنت دریای شمال سطح حمایت ۶۴٫۰۲ را شکسته است و این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۵۹٫۴۵ به ۶۶٫۸۵ قرار داشت. به همین خاطر قویا پیش بینی می شود که تا سطح حمایت بعدی ۶۳٫۱۵ نزول کند.

در چارت روزانه حرکت اصلاحی افزایشی که در برخورد به سطح حمایت ۶۲٫۷۷ اتفاق افتاده به پایان رسیده است و قویا پیش بینی می شود که قیمت آن دو مرتبه این سطح را تاچ کند که بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۴۹٫۹۳ به ۷۵٫۶۰ قرار دارد و بررسی امواج الیوت ویو نشان از پیشرفت موج نزولی C می باشد که قادر است قیمت را تا سطح ۵۵٫۹۹ دلار در هر بشکه پایین بکشاند. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های نزولی بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن