تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا همچنان پیش بینی می شود قیمت آن به این حرکت اصلاحی نزولی خود در حوالی سطح حمایت ۱۳۸۶ پایان دهد و بعد از آن دو مرتبه سیگنال خرید صادر کند و به سوی سطوح مقاومت ۱۴۰۰ و ۱۴۰۹ افزایش یابد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این حرکت اصلاحی نزولی از سطح ۱۴۳۸ (بالاترین سطح ۲۵ ژوئن ۲۰۱۹) شروع شده است و شامل سه موج می باشد که از نظر طولی با یکدیگر برابر هستند.

این ویژگی تکنیکالی اشاره به شکل گیری یک الگوی مسطح یا صاف (Flat) را دارد و از نظر تحلیل تکنیکال قیمت جهانی اونس طلا در موج بزرگ C که از سطح ۱۱۵۹ شروع شده در حال حرکت است و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن به یک سری سطوح حمایت و مقاومت اشاره کرده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

سطح ۱۳۸۷ که بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۹۳٫۶ درصدی قرار دارد به عنوان سطح حمایت قوی در نظر گرفته می شود که انتظار می رود از نزدیکی این سطح حمایت سیگنال خرید صادر شود و سطوح حمایت بعد از آن به ترتیب بر روی ۱۳۷۰ و ۱۳۴۶ دیده می شوند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی وجود دارند. لازم به ذکر است سطوح حمایت بعد از ۱۳۸۷ به ترتیب بر روی ۱۳۷۶ و ۱۳۶۶ دیده می شوند. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

بازارها برای امروز منتظر سخنرانی سه ماهه جرومی پاول، رئیس بانک فدرال رزرو آمریکا در کنگره و انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا هستند تا سرنخ هایی از چشم انداز سیاست پولی آمریکا در بازه زمانی کوتاه مدت به دست بیاورند.

امشب بحث های مربوطه در خصوص چشم انداز نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در صورتجلسه اهمیت خاصی دارد و بسته به اینکه جزئیات صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا چه باشد قیمت جهانی اونس طلا نیز واکنش نشان خواهد داد.

بطور معمول تقریبا بیست روز پس از نشست، صورتجلسه این نهاد اعلام می شود که در بعضی مقاطع اهمیت آن از بیانیه صادر شده پس از جلسه بیشتر است. بازار بسیار علاقه مند است تا بداند در این جلسه چه رفته است. چه مباحثی مطرح شده ؟ شرکت کنندگان چه کسانی بودند و آرای اعضای این نهاد در خصوص چشم انداز نرخ بهره چگونه بوده است؟

می توان گفت اگر صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) نسبتاً ملایم باشد تا زمانیکه قیمت آن در بالای سطح حمایت ۱۳۸۰ تثبیت شده است در شکل گیری حرکت افزایشی به سطح روانی ۱۴۰۰ و بالاتر نقش داشته باشد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا