تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLQ9) پیش بینی می شود سطح مقاومت ۵۹٫۱۶ دلار در هر بشکه شکسته شود و تا سطح مقاومت بعدی ۶۰٫۲۸ افزایش یابد و این حرکت صعودی را بررسی خطوط فیبوناچی پروجکشن نشان داده است. براساس آن چیزی که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطح مقاومت ۵۹٫۱۶ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۶۰٫۲۸ قرار دارد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

به نظر می رسد این موج در کاهش به تارگت حداقلی خود یعنی سطح ۵۴٫۱۷ با چالش مواجه شده است و بعد از رسیدن به سطح ۵۶٫۰۴ (پایین ترین سطح ۳ جولای ۲۰۱۹) شاهد افزایش قیمت آن بوده ایم. به همین دلیل می بایست در شمارش این موج به دیده ی شک و تردید نگاه کرد. از منظر تحلیل تکنیکال عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۵۹٫۱۶ به معنای صدور سیگنال تکمیل شدن موج افزایشی است و نفوذ قیمت به زیر سطح ۵۷٫۹۴ این موضوع را بیشتر تایید خواهد کرد.

در چارت روزانه نیز قیمت نفت خام سبک آمریکا در حال تلاش برای رسیدن به خط روند نزولی رسم شده از سطح ۶۶٫۶۰ است که این خط روند مماس با سطح مقاومت ۶۰٫۸۸ نی باشد و در صورت افزایش بیشتر قیمت نشاندهنده گسترش روند صعودی آغاز شده از سطح ۵۰٫۷۲ (پایین ترین سطح ۱۲ ژوئن ۲۰۱۹) می باشد. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRU9) پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۶۵٫۱۰ را تاچ کند و اگر این سطح مقاومت شکسته شود تا سطح مقاومت بعدی ۶۵٫۷۷ افزایش یابد. همانطور که در چارت دیده می شود این سطح مقاومت ۶۵٫۱۰ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند صعودی ۵۹٫۴۵ به ۶۶٫۸۵ تشکیل شده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

از منظر تحلیل تکنیکال موج افزایشی قیمت نفت برنت دریای شمال از سطح ۶۲٫۰۹ (پایین ترین سطح ۳ جولای ۲۰۱۹) به نظر می رسید که در حوالی این سطح مقاومت تکمیل شده باشد. با این حال با توجه به تثبیت قیمت در حوالی سطح حمایت ۶۴٫۰۲ و اینکه کاهش قیمت در برخورد به این سطح مقاومت کاملا وارونه و معکوس شده است این به معنای گسترش موج افزایشی قیمت است که در چارت به وضوح مشاهده می فرمائید.

به طور مشخص افزایش قیمت از سطح ۶۳٫۷۶ (پایین ترین سطح ۹ جولای ۲۰۱۹) در قالب موج c شکل گرفته است که می تواند خود را در این موج تا سطوح ۶۵٫۶۴ و ۶۶٫۸۱ بالا برساند و هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی قرار دارند. این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۴٫۴۸ با قدرت شکسته شود می بایست در شمارش این موج تجدید نظر کرد و آن وقت احتمال لمس مجدد سطح ۶۳٫۷۶ وجود دارد.

لازم به ذکر است در بررسی چارت روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال در حال تلاش برای لمس مجدد سطح مقاومت ۶۵٫۷۹ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۴۹٫۹۳ به ۷۵٫۶۰ می باشد و چنانچه این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۶۹٫۵۴ دلار در هر بشکه خواهد شد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و انتظار می رود موجودی ذخایر نفت آن از رقم قبلی ۱٫۰۸۵- میلیون بشکه به میزان ۳٫۰۸۱- میلیون بشکه کاهش داشته باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن