تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن همچنان پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۵۹۴۴ دلار در هر تن را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۶۰۷۱ افزایش یابد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند نزولی ۶۶۰۸ به ۵۷۴۰ تشکیل شده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

در چارت پایین حرکت اصلاحی نزولی که از سطح ۶۰۷۵ (بالاترین سطح ۱ جولای ۲۰۱۹) شکل گرفته در اطراف سطح حمایت ۵۸۶۶ تکمیل شده است و قویا پیش بینی می شود این هفته یا هفته آینده دو مرتبه به سطح ۶۰۷۵ افزایش داشته باشد. از منظر تحلیل تکمیکال موج افزایشی c در حال افزایش قیمت جهانی مس به سوی سطح ۶۰۴۷ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی دیده می شود و در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۸۴۰ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۵۷۴۰ خواهد شد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی ‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن همچنان پیش بینی می شود قیمت آن با شکست سطح مقاومت ۱۸۰۷ به سوی سطح مقاومت ۱۸۳۱ افزایش پیدا کند و در صورت شکست آن تا سطوح مقاومت بعدی ۱۸۴۶ و ۱۸۷۱ افزایش داشته باشد.

همانطور که در چارت پایین قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی دیده می شود این سطح مقاومت ۱۸۳۱ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۱۸۷۱ تشکیل شده است و این مانع باعث تشکیل یک حرکت اصلاحی نزولی شده که در حوالی سطح حمایت ۱۷۸۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی) به پایان رسیده است.

در همین حال قیمت آن توانسته به بالای سطح مقاومت ۱۸۰۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی) دست یابد و این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آلومینیم آلیاژی با شکست این سطح مقاومت تا سطح مقاومت بعدی ۱۸۳۱ افزایش یابد که در چارت بعدی به وضوح مشاهده می فرمائید.

این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۷۸۸ با قدرت شکسته شود و کندل روزانه کاملا پایین آن بسته شود سیگنالی در جهت استمرار موج نزولی C به سطح ۱۷۶۸ و پس از آن سطح ۱۷۴۴ دلار در هر تن صادر خواهد کرد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات