تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا سیگنال خرید با هدف ۱۴۳۹ صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن مجدد تا سطح مقاومت ۱۴۳۹ افزایش یابد و در صورتیکه این سطح مقاومت نیز شکسته شود در روزهای آینده موجب تقویت بیشتر قیمت آن تا سطح مقاومت بعدی ۱۴۶۱ خواهد شد.

براساس آن چیزی که در چارت پایین اونس طلا دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۱۱۵۹ تشکیل شده است و از نگاه تحلیل تکنیکال حرکت اصلاحی که در برخورد به این سطح مقاومت ۱۴۳۹ اتفاق افتاد تبدیل به یک الگوی مسطح (Flat) شده است و به باور ما قیمت جهانی اونس طلا در موج افزایشی C می تواند خود را تا سطح ۱۴۹۶ برساند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

با این حال برای تایید افزایش قیمت به تارگت ۱۴۹۶ لازم است که ابتدا قیمت آن از سطح مقاومت ۱۴۳۹ که دو مرتبه در شکست آن ناموفق بوده با قدرت عبور کند تا خریداران بیشتری را وارد بازار کند زیرا اگر امروز و فردا به هر دلیلی سطح مقاومت ۱۴۳۹ شکسته نشود شاهد شکل گیری سقف سه قلو (Triple top) خواهیم بود. لازم به ذکر است در حرکات اصلاحی سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۱۴۱۶ و ۱۴۱۰ و پس از آن ۱۴۰۳ قرار دارند. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

جرومی پاول، رئیس بانک فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه در سخنرانی خود در مقابل کنگره آمریکا اظهار داشت که نگرانی ها در مورد سیاست های تجاری و اقتصاد جهانی ضعیف همچنان بر چشم انداز اقتصادی ایالات متحده سایه ی منفی انداخته است و بانک فدرال رزرو آمادگی دارد برای ادامه یک دهه رشد اقتصادی که به طول کشیده است اقدامات مناسب را اتخاذ کند که همین مساله انتظارات از کاهش نرخ بهره در اواخر ماه جاری را تقویت بخشید و ارزش دلار آمریکا در بازار کاهش یافت و بدنبال آن قیمت جهانی طلا در بازار با افزایش قابل توجهی به بالای سطح مقاومت ۱۴۲۰ روبرو شده است که می تواند تارگت های ۱۴۳۹ و ۱۴۶۱ را نمایان سازد.

پاول در نطق اولیه دیدگاه خود اعلام نمود که چشم انداز پایه بانک فدرال در مورد رشد اقتصادی ایالات متحده در برابر مجموعه قابل توجهی از خطرات از جمله تورم ضعیف ، رشد سریع تر در سایر اقتصادهای بزرگ و رکود در سرمایه گذاری های تجاری ناشی از تنش های تجاری است و اینکه چه مدت زمان‌ عدم اطمینان تجاری دولت ترامپ با چین و سایر کشورها ادامه خواهد یافت و این تنش ها شدیدتر خواهد بود.

مقامات بانک فدرال در نشست سیاستگذاری ژوئن خود نشان دادند که این نگرانی ها ممکن است نرخ بهره پایین را تضمین‌ کند و از آن به بعد براساس اطلاعات ورودی و سایر تحولات، به نظر می رسد عدم اطمینان در مورد تنش های تجاری و نگرانی ها در مورد قدرت اقتصاد جهانی، بر چشم انداز اقتصادی سایه افکنده است.

پیشرفت قابل ملاحظه ای تجارت به عدم اطمینان بیشتر منجر شده است و ارتباطات ما در زمینه کسب و کار و کشاورزی ، نگرانی های شدید را نسبت به پیشرفت های تجاری گزارش می کند. وی خاطر نشان کرد که سرمایه گذاری در بخش تجاری، بخش مهمی از رشد اقتصادی، در ماه های اخیر به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.

رئیس بانک فدرال رزرو آمریکا گفت که رشد کلی نیز تعدیل شده است، در حالی که خطر وجود دارد که تورم ضعیف حتی ماندگارتر از آنچه ما پیش بینی می کنیم باشد و اینکه برخی مقامات فدرال اغلب بر موقتی بودن تورم ضعیف اصرار دارند نباشد.

در صورتجلسه دیشب نیز بسیاری از مسئولان بانک فدرال رزرو آمریکا از کاهش قابل توجه نرخ بهره به خاطر افزایش ریسک های اقتصادی خبر دادند. بسیاری از مقامات بانک فدرال در ماه ژوئن تمام خطرات را کاهشی می بینند و مقامات زیادی خواستند که بانک فدرال رزرو سیاست های تطبیقی بیشتری در آینده نزدیک در نظر بگیرد. تعداد کمی از مقامات فدرال گفتند کاهش نرخ بهره می تواند به ریسک بی ثباتی مالی منجر شود.

چندین مقام گفتند به منظور مقابله با شوک ها نرخ بهره باید کاهش یابد. از نظر بسیاری از مقامات انتظارات تورمی با هدف ۲% ناسازگار است. فقط دو نفر از سیاستگذاران بانک فدرال، مایل به کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن بودند. بسیاری از شرکت کنندگان گفتند که ریسک های رشد و تورم در هفته های پیش از نشست ماه ژوئن به طور قابل توجهی تغییر کرده و اکنون به سمت نزولی بوده است.

لحن صورتجلسه بانک فدرال همراستا با اظهارات کاهشی رئیس بانک فدرال در کنگره آمریکا است و در مجموع با توجه به سیاست نظارت بر مدیریت ریسک لحن سخنرانی و صورتجلسه دیشب بانک فدرال ملایم تعبیر می شود و این خبر منجر به تضعیف ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی بازار و تقویت قیمت جهانی طلا به بالای سطح مقاومت ۱۴۲۰ شده است.

در سایر تحولات نیز آمار موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) به ۸۰۰٫۵۳۹ تن افزایش یافت و براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطه بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا