تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن مجدد در یکی از سطوح ۱۴۰۳ یا ۱۳۸۶ مورد حمایت قرار گیرد و بعد از آن سیگنال خرید با هدف های ۱۴۲۰ و ۱۴۳۹ صادر کند و در صورتیکه این سطح مقاومت نیز شکسته شود در روزهای آینده موجب تقویت بیشتر قیمت آن تا سطح مقاومت بعدی ۱۴۶۱ خواهد شد.

براساس آن چیزی که در چارت پایین اونس طلا دیده می شود این سطح حمایت ۱۴۰۳ و ۱۳۸۶ بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی و ۹۳ درصدی و سطح مقاومت ۱۴۲۰ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۱۱۵۹ قرار دارند و از نگاه تحلیل تکنیکال حرکت اصلاحی که در برخورد به این سطح مقاومت ۱۴۳۹ اتفاق افتاد تبدیل به یک الگوی مسطح (flat) شده است و به باور ما قیمت جهانی اونس طلا در موج افزایشی C می تواند خود را تا سطح ۱۴۹۶ برساند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

با این حال برای تایید افزایش قیمت به تارگت ۱۴۹۶ لازم است که ابتدا قیمت آن از سطح مقاومت ۱۴۳۹ که سه مرتبه در شکست آن ناموفق بوده با قدرت عبور کند تا خریداران بیشتری را وارد بازار کند. لازم به ذکر است در حرکات اصلاحی سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۱۴۰۳ و ۱۴۰۰ و پس از آن ۱۳۸۶ قرار دارند. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

قیمت جهانی اونس طلا هر چند دیروز در واکنش به اعلام قوی قیمت مصرف کنندگان آمریکا (CPI) از سطح ۱۴۲۷ به ۱۴۰۳ با کاهش مواجه شد اما تمایلات بازار هنوز هم نشان می دهد که احتمال فشارهای صعودی و تقویت بیشتر وجود دارد و هر گونه حرکات اصلاحی نزولی محدود به یکی از سطوح حمایت ۱۴۰۳ یا ۱۳۸۶ و ۱۳۸۰ خواهد بود.

به باور ما کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و امکان اتخاذ سیاستهای پولی ارزان در نشست آتی این بانک که روز ۳۱ جولای ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد، منجر به افزایش فشارهای افزایشی بر قیمت جهانی اونس طلا خواهد گردید. امروز، در تقویم اقتصادی آمریکا به غیر از شاخص قیمت تولیدکنندگان (PPI) اخبار قابل توجهی زمان بندی نشده است و بدین جهت، گمانه زنی ها در خصوص رویدادهای آتی بانک فدرال رزرو با توجه به اظهارات اخیر رئیس بانک فدرال در کنگره آمریکا در خصوص کاهش نرخ بهره افزایش خواهد یافت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا