تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن مدتی را بین سطوح ۱۴۰۳ و ۱۴۲۰ در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این منطقه هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی و ۱۰۷ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۱۱۵۹ قرار دارند.

در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۱۴۲۰ با قدرت شکسته شود باعث تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۱۴۳۹ می شود و همچنین تاییدی در جهت شکل گیری الگوی افزایشی پرچم خواهد بود که می تواند تارگت افزایشی ۱۴۹۶ را نمایان سازد.

این در حالی است که اگر در حرکت نزولی سطح حمایت ۱۴۰۳ شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۱۳۸۶ می شود. از این رو باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود ، تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت آن در نوسانات خنثی مابین نرخهای ۱۴۰۳ و ۱۴۲۰ قرار داشته باشد. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

هر چند امروز آمارهای اقتصادی جدید نگرانی ها در مورد وضعیت اقتصادی چین را اندکی کاهش داد و اندکی موجب افزایش تمایل سرمایه گذاران برای دارایی های پرریسک شد اما قیمت جهانی اونس طلا همچنان در بالای سطح حمایت ۱۴۰۳ و زیر سطح مقاومت ۱۴۲۰ باقی مانده است.

امروز شاخص تولیدات صنعتی چین در ماه ژوئن رشدی معادل ۶٫۳ درصد داشت که بیشتر از پیش بینی های ۵٫۲ درصدی بود و این در حالی است که میزان سرمایه گذاری های صورت گرفته در دارایی های ثابت در بازه زمانی ژانویه تا ژوئن به میزان ۵٫۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت که بالاتر از حد پیش بینی ۵٫۵ درصدی بازار بوده است.

از سوی دیگر آمارهای جدید نشان می دهد که رشد اقتصادی چین در سه ماهه دوم سال میلادی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان ۶٫۲ درصد بوده که ضعیف ترین نرخ رشد اقتصادی چین حداقل در طی ۲۷ سال گذشته است و این بدان معناست که تصویر کلی رشد اقتصادی چین همچنان ضعیف است و تنش های بیشتر در مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین و نگرانی های ژئوپولیتیکی در منطقه خاورمیانه موجب تقاضا برای طلا خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا