تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن همچنان مدتی را بین سطوح ۱۴۰۳ و ۱۴۲۰ در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این منطقه هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی و ۱۰۷ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۱۱۵۹ قرار دارند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۱۴۲۰ با قدرت شکسته شود باعث تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۱۴۳۹ می شود و همچنین تاییدی در جهت شکل گیری الگوی افزایشی پرچم خواهد بود که می تواند تارگت افزایشی ۱۴۹۶ را نمایان سازد با این حال بهتر است تارگت افزایشی واقع بینانه را در حدود سطح ۱۴۳۹ در نظر گرفت. این در حالی است که اگر در حرکت نزولی سطح حمایت ۱۴۰۳ شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۱۳۸۶ می شود.

از این رو باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود ، تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت آن در نوسانات خنثی مابین نرخهای ۱۴۰۳ و ۱۴۲۰ قرار داشته باشد. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

قیمت جهانی اونس طلا همچنان در بالای سطح حمایت ۱۴۰۳ و پایین سطح مقاومت ۱۴۲۰ باقی مانده است و شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود ، تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت آن در نوسانات خنثی قرار داشته باشد.

بی شک مهمترین خبر امروز در بازار ، اعلام میزان خرده فروشی ایالات متحده آمریکا در ماه ژوئن در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران است که انتظار می رود نسبت به ماه گذشته خود (%۰٫۵) از افزایشی تنها به میزان %۰٫۱ برخوردار باشد. این خبر می تواند، هدایت روند حرکت بازار را بر عهده گیرد و پیش بینی می کنیم، چنانچه آمار خرده فروشی آمریکا کمتر از حد پیش بینی های بازار اعلام شود حرکت به نفع اونس طلا پیش رود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا