تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLQ9) سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۵۸٫۳۲ دلار در هر بشکه سقوط کند و این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۵۹٫۷۴ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۵۶٫۰۴ قرار گرفته است و سطح حمایت بعدی بر روی ۵۸٫۳۲ دیده می شود که اگر شکسته شود منجر به فرود بیشتر قیمت آن تا سطح حمایت بعدی ۵۷٫۴۵ خواهد شد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

در چارت پایین الگوی کوچک سقف دو قلو در حوالی سطح مقاومت ۶۰٫۸۸ ساخته شده است که این الگو به تارگت نزولی ۵۷٫۴۵ اشاره کرده است. این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۵۹٫۷۴ شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود باعث تقویت جزئی قیمت به سطح مقاومت بعدی ۶۰٫۸۸ می شود.

در چارت پایین همانطور که مشخص است قیمت نفت خام سبک آمریکا قادر نبوده از سطح مقاومت ۶۰٫۸۸ عبور کند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند صعودی ۴۲٫۳۶ به ۶۶٫۶۰ تشکیل شده است و عدم توانایی قیمت در عبور از این سطح مقاومت به معنای صدور سیگنال فروش به سطح ۵۷٫۳۴ است و همچنین بدین معناست که روند نزولی از سطح ۶۶٫۶۰ از سرگرفته شده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRU9) سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن دو مرتبه سطح حمایت ۶۶٫۰۹ را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۶۵٫۶۴ سقوط کند. همانطور که در چارت دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از یک موج صعودی c از سطح ۶۳٫۷۶ تشکیل شده است.

به باور ما این موج بعد از افزایش شگفت انگیز  از سطح ۶۶٫۳۶ به احتمال زیاد در سطح ۶۷٫۴۷ (بالاترین سطح روز ۱۵ جولای ۲۰۱۹) به  سقف خود رسیده است و این افزایش توسط موج شکست خورده پنجم یغنی موج ۵ شکل گرفته بود. از منظر تحلیل تکنیکال الگوی سقف دو قلو کوچک تایید شده است که می تواند تارگت نزولی ۶۵٫۶۴ را نمایان سازد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی کوتاه و آنهم محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۶۶٫۸۱ خواهد بود.

در چارت روزانه نیز بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت نشان می دهد که قیمت نفت برنت دریای شمال در حال برگشت به سوی سطح مقاومت پیشین یعنی سطح ۶۵٫۷۹ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۴۹٫۹۳ به ۷۵٫۶۰ قرار دارد و نفوذ بیشتر قیمت به زیر این سطح به معنای وارونه یا معکوس شدن روند افزایشی آغاز شده قیمت از سطح ۵۹٫۴۵ دلار در هر بشکه (پایین ترین سطح ۵ ژوئن ۲۰۱۹) می باشد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن