تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن هنوز پیش بینی می شود قیمت آن در میان مدت به سطوح ۶۰۷۱ و ۶۱۲۶ دلار در هر تن افزایش داشته باشد و این حرکت صعودی را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی c نشان داده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۷۴۰ است و ممکن است در حوالی یکی از سطوح مقاومت ۵۹۹۸ و ۶۱۲۶ پایان یابد.

بعد از تشکیل یک حرکت اصلاحی سطحی و کم عمق که در برخورد به سطح مقاومت ۵۹۹۸ اتفاق افتاد دوباره قیمت آن به این سطح مقاومت نزدیک شده است و بعید است که این موج در نزدیکی این سطح مقاومت پایان یابد. بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند کاهشی ۶۶۰۸ به ۵۷۴۰ سطح مقاومت قیمت را بر روی ۵۹۴۴ نشان می دهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی قرار دارد و به باور ما قیمت جهانی مس تا سطح ۶۰۷۱ افزایش خواهد یافت.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکست سطح حمایت ۵۹۱۸ و تثبیت کندل روزانه پایین آن تاییدی در جهت تکمیل شدن این موج نزولی c است که می تواند بعد از آن تارگت های نزولی ۵۸۷۰ و ۵۷۹۱ را نمایان سازد. فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی ‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن هنوز پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۱۸۵۱ را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطح مقاومت ۱۸۶۴ افزایش یابد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از یک موج صعودی c از سطح ۱۷۷۱ تشکیل شده است و در این موج قادر است خود را تا سطح ۱۸۶۴ بالا بکشاند.

براساس آن چیزی که در نمودار زیر دیده می شود این حرکت اصلاحی که در برخورد به سطح مقاومت ۱۸۵۱ اتفاق افتاده در نزدیکی سطح حمایت ۱۸۰۷ به پایان رسیده است و به باور ما موج افزایشی c احیا شده است و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۸۰۷ با قدرت شکسته شود و کندل روزانه پایین آن بسته شود منجر به کاهش قیمت آن تا سطوح حمایت بعدی ۱۷۹۳ و ۱۷۷۱ دلار در هر تن می شود. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن