تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن همچنان مدتی را بین سطوح ۱۴۰۳ و ۱۴۲۰ در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این منطقه هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی و ۱۰۷ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۱۱۵۹ قرار دارند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

در حرکت نزولی سطح حمایت ۱۴۰۳ شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۱۳۸۶ می شود. در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۱۴۲۰ با قدرت شکسته شود باعث تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۱۴۳۹ می شود و همچنین تاییدی در جهت شکل گیری الگوی افزایشی پرچم خواهد بود که می تواند تارگت افزایشی ۱۴۹۶ را نمایان سازد با این حال بهتر است تارگت افزایشی واقع بینانه را در حدود سطح ۱۴۳۹ در نظر گرفت.

از این رو باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند و انتظار می رود ، تا زمانی که حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت آن در نوسانات خنثی مابین نرخهای ۱۴۰۳ و ۱۴۲۰ قرار داشته باشد. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

انتشار آمارهای مثبت از بخش خرده فروشی آمریکا باعث تقویت ارزش دلار آمریکا شده است که همین امر منجر به کاهش قیمت جهانی اونس طلا به نزدیکی سطح حمایت روانی ۱۴۰۰ شده است اما در این چند هفته امیدها و گمانه زنی ها پیرامون کاهش نرخ بهره بانک فدرال رزرو و نامعلوم بودن سرنوشت جنگ تجاری میان آمریکا و چین فعلا مانع از کاهش بیشتر قیمت به زیر سطوح حمایت ۱۳۸۶ و ۱۳۸۰ شده است.

چهار بانک مرکزی بزرگ جهان در نیمه دوم سال میلادی جاری اقدامات محرک اقتصادی جدیدی را به اجرا خواهند گذاشت و به نظر می رسد که چشم انداز افزایشی قیمت جهانی اونس طلا همچنان ادامه خواهد داشت و قیمت آن با افزایش روبرو شود.

فعالان بازار نیز همچنان انتظار دارند که بانک فدرال رزرو آمریکا در پایان ماه میلادی جاری اقدام به کاهش نرخ بهره خواهد کرد و احتمال کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره ۱۰۰ درصد و کاهش ۵۰ واحدی ۲۷ درصد برآورد شده است.

قیمت جهانی طلا در بازارهای جهانی هم اکنون نسبت به کاهش نرخ بهره در آمریکا بسیار حساس است زیرا کاهش نرخ بهره، هزینه فرصت نگهداری طلا را به عنوان یک دارایی بی بازده کاهش می دهد و سرمایه گذاران را ترغیب به خرید اوراق بهادار با پشتوانه طلا می کند و قیمت آن را افزایش می دهد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا