تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLQ9) پیش بینی می شود قیمت آن مجدد به سطح حمایت ۵۶٫۹۸ دلار در هر بشکه سقوط کند و در صورت شکست آن تا سطوح ۵۵٫۷۶ و ۵۴٫۵۴ کاهش یابد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت ۵۶٫۹۸ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۵۰٫۶۰ به ۶۰٫۹۲ قرار دارد و این روند به پنج موج تقسیم شده است و چنین ساختاری به همراه کاهش عمیق دیروز اشاره به وارونه یا معکوس شدن این روند دارد.

از منظر تحلیل تکنیکال پیش بینی می شود که دیر یا زود قیمت نفت خام سبک آمریکا تا سطح ۵۰٫۶۰ سقوط کند و این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۵۸٫۴۸ شکسته شود موجب افزایش قیمت آن به سطوح مقاومت بعدی ۵۹٫۴۱ و ۶۰٫۲۰ می شود که این سناریو کمی بعید به نظر می رسد و محتمل ترین سناریوی موجود کاهش مجدد قیمت آن به سطح ۵۶٫۹۸ می باشد.

در چارت روزانه نیز قیمت آن در حال تلاش برای لمس سطح حمایت ۵۷٫۳۴ می باشد که این سطح در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۴۲٫۳۶ به ۶۶٫۶۰ قرار دارد و با توجه به اینکه قیمت آن در موج نزولی C قرار گرفته است دیر یا زود پیش بینی می شود که این سطح حمایت شکسته شود و تا سطح حمایت بعدی ۵۴٫۴۸ کاهش یابد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRU9) پیش بینی می شود قیمت آن دو مرتبه سطح حمایت ۶۳٫۸۴ کاهش یابد و چنانچه این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۶۱٫۴۸ می شود.

همانطور که در چارت دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از یک موج نزولی C از سطح ۶۷٫۶۵ قرار دارد و در این موج قادر است خود را تا سطوح ۶۱٫۴۸ و ۵۷٫۶۷ پایین بکشاند. از منظر تحلیل تکنیکال الگوی پرچم کم و بیش تایید شده است که می تواند تارگت نزولی بسیار پایین تر یعنی ۵۱٫۵۰ را نمایان سازد.

این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه امروز سطح مقاومت ۶۵٫۲۹ با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۶۶٫۵۲ می شود که این سناریو برای امروز اندکی بعید به نظر می رسد. در چارت روزانه نیز قیمت نفت برنت دریای شمال موفق به شکست خط روند نزولی رسم شده نشده است.

این به معنای آن است که روند نزولی آغاز شده از سطح ۷۵٫۶۰ پایدار است و می تواند قیمت را به نرخهای پایین ۵۹٫۷۴ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند صعودی ۴۹٫۹۳ به ۷۵٫۶۰) هدایت کند. از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک نفوذ قیمت نفت برنت دریای شمال به زیر سطح حمایت ۶۲٫۷۷ می تواند تارگت نزولی ۵۹٫۷۴ دلار در هر بشکه را تاچ کند که در نمودار بعدی مشخص گردیده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن