تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح مقاومت ۱۴۳۹ افزایش یابد و این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۴۲۱ در چارت پایین نشان داده است. همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۱۱۵۹ قرار گرفته است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

این موج در این چند هفته گذشته به خاطر نوسانات خنثی و رنج مابین ۱۴۰۳ و ۱۴۲۰ با اختلال همراه بوده است و این نوسانات قیمت تبدیل به یک الگوی مثلثی شکل شده است که کم و بیش الگوی ادامه دهنده افزایشی را تایید کرده است و می تواند بعد از سطح ۱۴۳۹ تارگت افزایشی ۱۴۶۱ را مشخص سازد. از منظر تحلیل تکنیکال این الگو به همراه افزایش قیمت از سطح ۱۲۶۸ یک الگوی پرچم افزایشی را نشان می دهد که می تواند در این الگو هدف بالاتر یعنی سطح ۱۴۹۶ را نمایان سازد.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی سطح حمایت قیمت بر روی ۱۴۰۳ دیده می شود که تنها به شرط شکست و تثبیت کندل روزانه پایین آن نشاندهنده تشکیل سقف قیمت در حوالی سطح ۱۴۳۹ است در غیر این صورت می بایست منتظر افزایش قیمت جهانی اونس طلا به ترتیب به تارگت های ۱۴۳۹ و ۱۴۶۱ و پس از آن سطح ۱۴۹۶ بود. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

اعلام ضعیف آمارهای اقتصادی از بخش مسکن آمریکا، مواضع ضعیف بانکهای مرکزی جهان ، اختلافات تجاری بین آمریکا و چین و ادامه گمانه زنی ها از کاهش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا در اواخر ماه میلادی جاری، از جمله عواملی است که تقاضا برای خرید طلا را به بالاترین سطوح ۲ هفته گذشته افزایش داده است.

از سوی دیگر باید به این نکته توجه داشت که صندوق بین المللی پول (IMF) اعلام کرد که براساس اصول اقتصادی نزدیک به بازه زمانی کوتاه مدت ، ارزش دلار آمریکا به میزان ۶ تا ۱۲ درصد بیش از حد گران است که همین نیز به تقویت اونس طلا از سطح حمایت روانی ۱۴۰۰ کمک کرد.

شاخص شروع خانه سازی آمریکا در ماه ژوئن برای دومین ماه متوالی کاهش یافت و شاخص مجوز ساختمان سازی این کشور به پایین ترین حد خود در دو ساله اخیر رسید و این آمارها نشان می دهد که با وجود پایین بودن نرخ بهره وام ، بازار مسکن آمریکا همچنان ضعیف است.

از این رو قویا پیش بینی می شود که نرخ بهره بانک فدرال در جلسه ۳۱ جولای حداقل به میزان ۰٫۲۵ درصد کاهش یابد. به همین خاطر اونس طلا با شکستن سطح مقاومت ۱۴۲۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی در چارت بالا) اکنون در مسیر صعود بیشتر تا نرخهای ۱۴۳۹ و ۱۴۶۱ قرار دارد.

از آنجایی که اونس طلا به دلار آمریکا قیمت گذاری می شود کاهش ارزش دلار آمریکا سبب می شود تا طلا برای خریداران با دیگر ارزهای بین المللی به نظر ارزان تر برسد و در نتیجه تقاضا بالا آمده و قیمت اونس طلا را نیز افزایش می دهد. بطور کل فلزاتی که به دلار آمریکا قیمت گذاری می شوند با ارزش این ارز نسبت عکس دارند که مشهود ترین آنها طلاست.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا