تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLQ9) همانند این چند روز اخیر سیگنال فروش صادر کرده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۵۵٫۷۶ دلار در هر بشکه نزول کند و در صورت شکست آن تا سطح حمایت بعدی ۵۴٫۵۴ سقوط کند.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند صعودی ۵۰٫۶۰ به ۶۰٫۹۲ قرار گرفته است و این روند معکوس یا وارونه شده است و این موضوع را ساختار پنج موجی و کاهش عمیق قیمت از سطح ۶۰٫۹۲ نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال سطح مقاومت قیمت نفت خام سبک آمریکا بر روی ۵۶٫۹۸ دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود تنها باعث تقویت جزئی و محدود قیمت به نزدیکی سطح مقاومت ۵۸٫۴۸ می شود که این سناریو اندکی بعید به نظر می رسد.

در چارت روزانه نیز چون سطح حمایت ۵۷٫۳۴ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۴۲٫۳۶ به ۶۶٫۶۰) شکسته شده است سیگنال فروش به سوی سطح حمایت بعدی ۵۴٫۴۸ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی) صادر کرده است. از نظر بررسی امواج الیوت ویو در چارت روزانه به باور ما قیمت نفت خام سبک آمریکا در موج نزولی C قرار گرفته است که در این موج می تواند قیمت را تا نرخهای پایین تر ۵۱٫۶۲ هدایت کند.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRU9)  همانند این چند روز گذشته سیگنال فروش صادر کرده است و قویا پیش بینی می شود که قیمت آن تا سطح ۶۱٫۴۸ سقوط کند و این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۶۳٫۸۴ در چارت تایم فریم یک ساعته به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت قیمت نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی C از سطح ۶۷٫۶۵ قرار گرفته است و در این موج قادر است تا سطوح ۶۱٫۴۸ و ۵۷٫۶۷ سقوط کند. همانطور که در چارت دیده می شود سطح حمایت بعدی بر روی ۶۱٫۴۸ دیده می شود و از آنجایی که الگوی پرچم تایید شده است می بایست منتظر کاهش بیشتر قیمت آن تا سطح ۵۱٫۵۰ بود.

این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۶۵٫۲۹ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود موجب افزایش جزئی و محدود قیمت تا سطح مقاومت بعدی ۶۶٫۵۲ صادر خواهد کرد. در چارت روزانه نیز پیش بینی می شود که موج B در اطراف سطح مقاومت ۶۵٫۷۹ دلار در هر بشکه (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند صعودی ۴۹٫۹۳ به ۷۵٫۶۰) تکمیل شده باشد.

این موج پیش بینی می شود که به طور کامل در موج نزولی جاری C وارونه شود و قیمت را به نرخهای پایین تر بکشاند که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمائید. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن