تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن در صورت عبور از سطح ۱۴۵۲ تا سطح مقاومت بعدی ۱۴۶۱ افزایش یابد و این حرکت صعودی را شکست سطح مقاومت قبلی ۱۴۳۹ در چارت پایین مشخص کرده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۱۱۵۹ تشکیل شده است و این سطح باعث تشکیل حرکت خنثی و رنج برای چند هفته شده بود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال این نوسانات قیمت تبدیل به یک الگوی مثلثی شکل شده است الگوی ادامه دهنده افزایشی را تایید کرده است و می تواند با توجه به شکست سطح مقاومت ۱۴۳۹ تارگت افزایشی ۱۴۶۱ را مشخص سازد. از منظر تحلیل تکنیکال این الگو به همراه افزایش قیمت از سطح ۱۲۶۸ یک الگوی پرچم افزایشی را نشان می دهد که می تواند در این الگو هدف بالاتر یعنی سطح ۱۴۹۶ را نمایان سازد. نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

پس از ادعای دولت آمریکا مبنی بر هدف قرار دادن یک پهپاد در تنگه هرمز و اظهارات یک مقام ارشد بانک فدرال رزرو در مورد ضرورت اتخاذ سیاست های پولی انبساطی در آمریکا ، قیمت جهانی اونس طلا برای اولین بار از ماه مه ۲۰۱۳ به این سو به بالای سطح ۱۴۵۰ افزایش یافت. انتظارات بازار برای کاهش نرخ بهره بانک فدرال در اواخر ماه میلادی جاری و تنش های تازه در خاورمیانه از دلایل اصلی این افزایش قیمت محسوب می شود.

آمار موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) به ۸۱۴٫۶۲۲ تن افزایش یافت و براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطه بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد.

آقای جان ویلیامز، رئیس بانک فدرال رزرو نیویورک در سخنرانی دیروز خود اشاره کرد که سیاستگذاران باید به زودی سیاست های محرک رشد اقتصادی را در دستور کار خود قرار دهند و تا در زمانی که نرخ بهره نزدیک به صفر است با نرخ پایین تورم مقابله کنند و نباید منتظر بروز یک فاجعه اقتصادی باشند.

سخنان مقام ارشد بانک فدرال رزرو باعث شده تا فعالان بازار از کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره در نشست ماه جاری بانک مرکزی آمریکا تا حد زیادی مطمئن شوند. در عین حال احتمال کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره نیز رو به افزایش است. این سخنان ملایم جان ویلیامز موجب شد تا ارزش دلار آمریکا به نزدیکی پایین ترین رقم ۲ هفته گذشته در مقابل ارزهای اصلی بازار برسد و طلا برای خریدارانی که از ارزهای غیر دلاری استفاده می کنند ارزان تر شود. بنابراین با توجه به اینکه قیمت هم اکنون در بالای سطح ۱۴۳۹ قرار دارد، انتظار می رود حرکت صعودی کماکان ادامه یابد و در صورت شکسته شدن سطح ۱۴۵۲ هدف بعدی، صعود قیمت تا نرخ ۱۴۶۱ و بعد از آن سطح ۱۴۹۶ خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا