تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن دو مرتبه سطح مقاومت ۱۴۳۹ را لمس کند و این حرکت صعودی را تثبیت قیمت در بالای سطح حمایت ۱۴۲۰ نشان داده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی از یک موج صعودی C از سطح ۱۱۵۹ تشکیل شده است و این سطح مقاومت باعث نوسانات خنثی قیمت در این چند هفته اخیر شده است و به باور ما این الگو تبدیل به یک الگوی پرچم شده است که می توان از آن به عنوان به یک الگوی ادامه دهنده افزایشی یاد کرد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال حرکت اصلاحی نزولی که در برخورد به این سطح مقاومت ۱۴۳۹ اتفاق افتاده صرفا یک موج پول بک به سوی پرچم می باشد که می تواند بعد از آن هدف افزایشی ۱۴۹۶ را مشخص سازد و در مجموع تا زمانیکه قیمت آن در بالای سطح حمایت ۱۴۲۰ تثبیت شده است این احتمال قویا وجود دارد که تا سطح ۱۴۹۶ صعود کند و در حرکت نزولی در صورتیکه سطح حمایت ۱۴۲۰ شکسته شود سطوح حمایت بعدی به ترتیب بر روی ۱۴۱۵ و ۱۴۰۳ قرار دارند که در چارت پایین مشاهده می فرمائید. در نمودار زیر ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های بعدی آن به وضوح مشخص شده اند.

قیمت جهانی اونس طلا همچنان در موقعیت خوبی قرار دارد و نرخ بهره و فضای حاکم بر بازار دلار آمریکا، وضعیت نامشخص جنگ تجاری میان آمریکا و چین و همچنین وضعیت ژئوپولتیکی خاورمیانه همگی باعث شده تا فضایی افزایشی در بازار طلا بوجود آید.

پس از اظهارات یک مقام ارشد بانک فدرال رزرو در مورد ضرورت اتخاذ سیاست های پولی انبساطی در آمریکا ، قیمت جهانی اونس طلا همچنان خود را بالای سطح حمایت ۱۴۲۰ تثبیت کرده است و انتظارات بازار برای کاهش نرخ بهره بانک فدرال در اواخر ماه میلادی جاری و تنش های تازه در خاورمیانه از دلایل اصلی این افزایش قیمت از نزدیکی سطح حمایت روانی ۱۴۰۰ در معاملات هفته گذشته محسوب می شود.

آمار موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) به ۸۲۰٫۴۹۰ تن افزایش یافت و براساس آنچه که مشخص شد معمولا میزان موجودی صندوق جهانی اسپایدر و عملکرد مدیران عملیاتی این صندوق رابطه بسیار زیادی با قیمت جهانی اونس طلا دارد. سخنان مقام ارشد بانک فدرال رزرو باعث شده تا فعالان بازار از کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره در نشست ماه جاری بانک مرکزی آمریکا تا حد زیادی مطمئن شوند. در عین حال احتمال کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره نیز رو به افزایش است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا