تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن در میان مدت تا سطوح ۵۹۴۴ و ۵۸۶۶ دلار در هر تن کاهش یابد و این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۵۰۷۱ به وضوح نشان داده است. براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند نزولی ۶۶۰۸ به ۵۷۴۰ تشکیل شده است.

سطح حمایت بعدی بر روی ۵۹۴۴ دیده می شود که اگر به هر دلیلی شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۵۸۶۶ می شود. از منظر تحلیل تکنیکال چرخه سه موجی قیمت از سطح ۵۷۴۰ به احتمال زیاد در حوالی سطح ۶۱۷۴ به سقف قیمت خود رسیده است و قویا پیش بینی می شود که قیمت جهانی مس به سمت کف موج دوم یعنی موج b در حوالی سطح ۵۷۹۱ کاهش یابد.

این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۶۰۷۱ با قدرت شکسته شود و کندل روزانه بالای آن بسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۶۱۷۴ می شود. فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۷٫۰۰ – ۱۴٫۶ –  ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ – ۷۶٫۴ – ۸۶٫۴ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی ‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۱۸۳۷ را بشکند و تا سطوح حمایت بعدی ۱۸۱۹ و ۱۸۰۵ سقوط کند. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند صعودی ۱۷۴۵ به ۱۸۶۶ تشکیل شده است و این روند وارونه یا معکوس شده است که این موضوع را بررسی چرخه سه موجی و عمق کاهش قیمت آن از سطح ۱۸۶۶ به وضوح نشان داده است.

به باور ما موج دوم یعنی موج b در سطح ۱۷۷۱ به پایان رسیده است و این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آن مجدد به سوی این سطح کاهش یابد و این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۱۸۴۸ با قدرت شکسته شود و کندل روزانه بالای آن بسته شود زمینه را برای تقویت جزئی و محدود قیمت به سطح مقاومت بعدی ۱۸۵۷ دلار در هر تن فراهم می آورد. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن