تحلیل چشم انداز شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) در هفته جاری 

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که معیار عملکرد دلار را در برابر سبدی از شش ارز معتبر دیگر نشان می دهد پیش بینی می کنیم که در هفته جاری قیمت آن به سوی سطح مقاومت ۸۱٫۷۸ حرکت نماید و چنانچه بتواند از این سطح عبور کند می تواند به سوی ۸۲٫۳۵ صعود کند که البته این سناریوی افزیشی مشروط به شکست کامل سطح مقاومت اولیه ۸۱٫۵۸ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) می باشد.

بر اساس ابزار فیبوناچی محدوده ۸۰٫۹۵ ( بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) یک منطقه حمایتی را بوجود آورده است  که در نمودار زیر این محاسبات مشخص شده است و حمایت مهم بعدی بر روی منطقه ۸۰٫۸۵ و ۸۰٫۵۰ است که نبایستی شکسته شود اما اگر در هفته جاری به هر دلیلی شکسته شود آن وقت می بایست در سناریوی افزایشی به سوی ۸۱٫۷۸ تجدید نظر کرد و در انتظار کاهش قیمت به سوی پایین ترین نرخهای ماه ژوئن بود.

همچنین در نمودار زیر می بینیم که حرکت کاهشی که از سطح ۸۴٫۷۵ شروع شده در پنج موج کوچک در قالب موجهای a , b , c , d , e شکل گرفته است که احتمال استمرار این حرکت کاهشی را تا حدودی با چالش مواجه می سازد.

از سوی دیگر خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۷۸٫۹۱ ( پایین ترین سطح روز ۱ فوریه ) مماس با منطقه حمایت ۸۰٫۹۵ و ۸۰٫۸۶ می باشد که این منطقه را تبدیل به حمایت قوی و مستحکم کرده است.

بنابراین تا زمانیکه قیمت در بالای این خط روند در نوسان است احتمال اینکه ایندکس در هفته جاری منطقه مقاومت ۸۱٫۵۸ و ۸۱٫۷۸ را لمس کند وجود دارد. از سوی دیگر باید توجه داشت که تنها نفوذ قیمت به زیر این خط روند شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا را در مسیر کاهشی به سوی ۸۰٫۴۰ و ۸۰٫۰۰ قرار خواهد داد.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس